KCJKK055S Language 2 - English

School of Business Administration in Karvina
Winter 2009
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Krystyna Heinz (lecturer)
Mgr. Emil Horký, PhD. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Emil Horký, PhD.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Zlepšení čtecích dovedností a porozumění cizojazyčnému textu. Seznámení s různými technikami čtení. Práce s různými typy textů (publicistické, populárně vědecké a odborné), různé techniky čtení (scanning, skimming, intensive reading), rozšiřování běžné i odborné slovní zásoby. Zvýšení rychlosti čtení a chápání obsahu čteného textu, rozšíření běžné i odborné slovní zásoby. Schopnost porozumět odbornému textu, vyvozovat správné závěry a správně text interpretovat, shrnout text ústně i písemně.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Funkční styly a pragmatické složky textu
    2. Analýza odborného textu
    3. Teoretický výklad různých čtecích technik
    4. Teorie účinného čtení, intenzívní čtení
    5. Skimming, scanning, struktura textu
    6. Racionální čtení
    7. Čtení pro řešení problémů
    8. Slovní zásoba, obohacování slovní zásoby, hledání synonym/antonym v textu, odhad
    významu z kontextu
    9. Frazeologie, úvod do idiomů
    10. Rekonstrukce textu, strategie překladu, resumé delšího textu
    Texty, na kterých budou procvičovány znalosti a dovednosti prezentované v teoretické části, budou pokrývat následující oblasti:
    1. Hospodářství - strategie a ukazatele růstu, fúze, globalizace, ekologie
    2. Marketing - marketingové studie, reklama, veletrhy, nadnárodní řetězce
    3. Trh práce - zaměstnanost, rekvalifikace, povolání, kariéra
    4. Turismus - trendy, volný čas, životní styl
    5. Zahraničí - zahraniční politika a obchod, obchodní vztahy a kontakty, trhy
    6. Media - tisk, nakladatelství, televize, zábavný a hudební průmysl, Internet a eCommerce
    7. Věda a technika - nové vývojové trendy, objevy, vynálezy
    8. Kultura - divadlo, film, literatura, hudba
Literature
    required literature
  • Autentické materiály z tisku zpracovány formou e-learning. info
  • EDIGER, A. PAVLIK, CH. Reading connections. Oxford: OUP, 2002. ISBN 0-19-435825-9. info
    recommended literature
  • GREENALL, S. Effective Reading. London: Cambrigde University Press, 2002. info
  • SPACK, R. Guideline. London: Cambridge University Press, 2002. info
  • PAKENHAM, K. J. Making Connections. London: Cambridge University Press, 2002. info
  • REVELL, R., SWEENEY, S. Reading Business English. London: Cambridge University Press, 2002. info
  • KRAHNKE, K. Reading Together. London: Cambridge University Press, 2002. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Summer 2010.
  • Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2009/KCJKK055S