MARKDSR Strategical Marketing Management

School of Business Administration in Karvina
Summer 2009
Extent and Intensity
0/0. 15 credit(s). Type of Completion: dzk.
Teacher(s)
prof. Ing. František Němec, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozšířit znalosti v oblasti využívání marketingových metod a postupů v řízení firem. Dále rozvinout schopnosti samostatně vypracovávat tržní analýzy a na jejich základě vytvářet marketingové strategie.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Metodologie strategického marketingu
    Obsah marketingového řízení. Strategická marketingová analýza jako východisko marketingového plánu. Analytické metody. Analýza a měření trhu. Analýza subjektů trhu (zákazník, konkurence, maloobchod). Analýza ziskovosti a marketingové produktivity.
    2. Marketingová strategie a taktika ve společnosti
    Poslání společnosti, strategie společnosti a marketingové cíle. Marketingové strategie, jejich kvalifikace a vhodnost použití.
    3. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programů
    Marketingové programy. Výrobkové programy. Cenové programy. Reklamní programy. Programy podpory prodeje. Prodejní a distribuční programy.
    4. Strategický základ marketingového řízení
    Organizace marketingových činností. Marketingový plán, jeho implementace a kontrola. Marketingový audit. Marketingové modely.
    5. Prognostické scénáře a strategický informační systém
    Scénářová technika jako nástroj umožňující systematické zacházení s nejistotami v okolí firmy. Rozbor základních nejistot, rychlých pohybů a ekologických katastrof. Návody k přístupům řešení vybraných nejistot.
    6. Strategický význam transformací v podnikové sféře
    Strukturální změny včetně jejich sociálně psychologických aspektů. Globální trendy, teorie trendů, strukturální změny, technologické a technické průlomy, globalizace a globalizační průvodní jevy. Nová očekávání zákazníků, odběratelů, uživatelů.
    7. Od scénářů ke strategiím
    Základní scénář - klíčová strategická rozhodnutí, indikátory změny, zvratu. Alternativní strategická rozhodnutí. Systém předstihového varování. Monitorování signálních informací. Korekce hlavní strategie. Přechod k alternativním strategiím.

    8. Strategický marketingový proces - realizační etapa
    Úkoly realizační etapy. Metodologický a metodický základ průběhu realizační etapy. Realizační aktivity. Vytvoření efektivní marketingové organizace.
Literature
    recommended literature
  • SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Grada, 2003. ISBN 80-247-0422-6. info
  • KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
  • NASH, E. Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
  • ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
  • KALKA, R., MÄSSEN, A. Marketing. Klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-8413-7. info
  • KOTLER, P. Marketing od A do Z. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1. info
  • SMITH, P. Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-252-1. info
  • HAGUE, P. Průzkum trhu. Praha: Praxe manažera, 2003. ISBN 80-7226-917-8. info
  • H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
  • ALSBURY, A., JAY, R. Marketing - to nejlepší z praxe. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-617-9. info
  • DOHNAL, J. Řízení vztahů se zákazníky. Procesy, pracovníci, technologie. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0401-3. info
  • SPÁČIL, V. Případové studie z business marketingu. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X. info
  • SPÁČIL, V. Sylaby z business marketingu. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X. info
  • SPÁČIL, V. Sylaby z marketingového řízení. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X. info
  • SPÁČIL, V. Sylaby z marketingového řízení. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN -86122-76-X. info
  • KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
  • COOPER, J., LANE, P. Marketingové plánování. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-641-2. info
  • BUREŠ, I. Poziční strategie v marketingu. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-65-4. info
  • MEFFERT, H. Marketing Management. Praha: Grada, 1996. ISBN 8O-7169-329-4. info
  • GUILTINAN, JP., PAUL, GW. Marketing Management. Strategies and Programs. New York: McGraw Hill, 1995. ISBN 0-07-048942-4. info
  • SCHULTZ, DE. Moderní reklama - umění zaujmout. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-062-7. info
  • BUREŠ, I. Finanční řízení marketingových projektů. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-59-4. info
  • GROSS, AC., BANING, PM., MEREDITH, LN., FORD, ID. Business Marketing. Boston: Houghton Mifflin, 1993. ISBN 0-395-56083-7. info
  • TOMEK, J. Marketingová strategie podniku. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-85653-03-9. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 40 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, Winter 2011, Summer 2012, Winter 2012, Summer 2013, Winter 2013, Summer 2014, Winter 2014.
  • Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/MARKDSR