KCJKBKAJ3 Professional English 3

School of Business Administration in Karvina
Winter 2012
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Zuzana Glacová (seminar tutor)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Martina Chylková (seminar tutor)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Květuše Mozielowská (seminar tutor)
Mgr. Marcela Neničková (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3.
Studentovi, který získá certifikát z cizího jazyka s mezinárodní platností, bude na požádání uznána příslušná část dle dosažené úrovně jazyka.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Po absolvování předmětu úspěšný student dosáhne úrovně 2. stupně B1 (SERR). Předmět je zaměřen především na rozvoj a nácvik samostatného mluveného projevu a poslechových dovedností. Nácvik probíhá formou diskusí, hraní rolí, zpracovávání případových studií a prezentací. V rámci receptivních dovedností, poslechu a čtení, je rozvíjeno rychlé seznámení s textem, obecné porozumění a vyhledávání podrobných informací. Pozornost je rovněž věnována systematickému rozvoji odborného lexika, porozumění a studiu kolokací a odborných frází. Kromě obvyklých jazykových dovedností si student prohloubí dovednosti vyhledávat tematicky zaměřené informace na Internetu. Dále si rozšíří schopnost samostatné práce s interaktivními studijními materiály (DVD-ROM - mj. audio a video nahrávky).
Syllabus (in Czech)
  • 1. Corporate culture 1
    2. Corporate culture 2
    3. Corporate culture 3
    4. Corporate culture 4
    5. Customer support 1
    6. Customer support 2
    7. Customer support 3
    8. Customer support 4
    9. Careers 1
    10. Careers 2
    11. Careers 3
    12. Careers 4
    13. Summary and revision

    1. Corporate Culture
    Work culture and placements, Scan reading, Discussion, Listening for gist, Work organization and responsibility, Listening for detail, Discussion and presentation.
    2. Corporate Culture
    Past tenses and advice structures. Listening for detail, Giving advice, Meeting, One-to-one, discussion, Listening for detail.
    3. Corporate Culture
    A placement report, Skim reading, Reading for detail, Writing.
    4. Corporate Culture
    Case study. Counseling, Counseling language, Roleplay.
    5. Customer support
    Call centres, Reading and summarizing, Predicting and listening, Customer service and telephoning, Adjectives, Describing problems, Collocations.
    6. Customer support
    Asking questions and giving instructions, Listening, Making request, Giving instructions.
    Dealing with problems by telephone, Listening, Improving a conversation, Handling problems.
    7. Customer support
    Formal and informal correspondence, Skim reading, Reading for detail.
    8. Customer support
    Case study - Cybertartan Software, Reading and listening.

    9. Careers
    Career choices, Listening for detail, Scan reading, Careers, personal skills and qualities, Vocabulary, Collocations.
    10. Careers
    Present tenses, Listening, Discussion, Job interviews, Speaking, Roleplay.
    11. Careers
    A CV, Skim reading, Reading for detail, Writing a CV.
    12. Careers
    Case study - Gap years and career breaks, Reading and discussion, Writing and roleplay.
    13. Summary and revision
    Summarising the topics, grammar structures and lexis, revision exercises.
Literature
    required literature
  • ALLISON, J, EMMERSON, P. The Business Intermediate. Student's Book. Oxford: Macmillan Education, 2007. ISBN 978-1-4050-8185-6. info
    recommended literature
  • VINCE, M. New Intermediate Language Practice with Key. Oxford, 2007. ISBN 9781405007689. info
  • Aspinall, T., Bethel, G. Test your business vocabulary in use. Cambridge, 2007. ISBN 987-0-521-53254-9. info
  • Bürger, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český/ česko-anglický. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-639-0. info
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge, 2006. ISBN 0521537622. info
  • Dynda, A., Dyndová, E. Česko-anglický obchodní poradce. Praha, 2004. ISBN 80-7310-017-7. info
Teaching methods
Skills demonstration
Assessment methods
Combined exam
EXAM
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Seminář 12 HOD/SEM.
Teacher's information
ActivityDifficulty [h]
Konzultace6
Ostatní studijní zátěž18
Seminář6
Zápočet30
Summary60
The course is also listed under the following terms Summer 2013, Winter 2013, Summer 2014, Winter 2014, Summer 2015.
  • Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2012/KCJKBKAJ3