OPF:MARBEMOB Marketing of Municipalities an - Course Information
MARBEMOB Marketing of Municipalities and Regions
School of Business Administration in KarvinaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- MARBAMAR Marketing || MARBEMAR Marketing || MARBKMAR Marketing || MARBPMAR Marketing || PEMBAMAR Marketing || PEMBEMAR Marketing || PEMBKMAR Marketing || PEMBPMAR Marketing
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Předmět objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy. Vysvětluje používání specifického marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie obce (města) či regiónu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Vývoj a aplikace marketingové koncepce obcí a regiónu
2. Poznání marketingového prostředí
3. Hledání pozice obce a segmentace zákazníků.
4. Marketingový mix
5. Produkt obce
6. Cena a distribuce
7. Komunikační mix
8. Lidé
9. Materiální prostředí
10. Procesy
11. Partnerství
12. Marketingová strategie
13. Podnikatelská kultura obce (regiónu)
1. Marketing, nástroje marketingu a veřejné služby. Vývoj marketingové koncepce municipality, problémy, výhody. Typologie měst a obcí.
2. Marketingové prostředí obce (regiónu). Vnější a vnitřní prostředí. Vnitřní marketingový informační systém. Specifika marketingového výzkumu obcí.
3. Hledání postavení obce v konkurenčním prostředí. Positioning obce na trhu nových podnikatelských investic. Určování tržních segmentů obce. Zákazníci obce.
4. Veřejné služby a marketing obce. Vlastnosti služeb a jejich důsledky pro marketing. Marketingový mix obce a jeho prvky.
5. Produkt obce, jeho prvky, formy a úroveň. Kvalita produktu a problémy jejího měření. Využití technik marketingového výzkumu k hodnocení kvality. Specifika vývoje produktu obce.
6. Východiska rozhodování o oceňování produktu obce. Cenová politika obce. Rozhodování o distribučních kanálech a kritéria volby. Umístění provozovatelů produktů obce, čas a vzdálenost. Metody distribuce obce.
7. Komunikační mix, společná identita obce. Nástroje komunikačního mixu.
8. Úloha pracovníků místní správy při realizaci produktu a jejich kategorizace. Interní marketing a jeho cíle. Úloha obyvatelů, návštěvníků a podnikatelů.
9. Význam materiálního prostředí pro poskytování produktu obce. Základní a periferní prostředí. Řízení prostředí, plánování prostředí.
10. Klasifikace procesů poskytování služeb obcí. Plánování procesu. Systém dodávky služeb a jeho optimalizace.
11. Partnerství. Partneři obce a marketing vztahů. Uplatnění metody PPP - partnerství soukromého a veřejného sektoru.
12. Strategické plánování obce a jeho specifika. Strategie a územní plánování. Využití SWOT analýzy pro plánování. Tvorba strategie obce (regiónu). Přibližování strategie obce jejím uživatelům.
13. Definice podnikatelské kultury obce a její specifika. Organizační kultura obce (regiónu). Úloha obce při vytváření podnikatelské kultury a možnosti obce při jejich ovlivňování.
- 1. Vývoj a aplikace marketingové koncepce obcí a regiónu
- Literature
- required literature
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing obcí. Distanční studijní opora. Karviná: SU OPF, 2011. info
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN P78-80-247-2721-9. info
- JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
- recommended literature
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN P78-80-247-2721-9. info
- SARGEANT, A. Marketing Management for Nonprofit Organizations. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-927182. info
- PAULIČKOVÁ, R. Regionálný a mestský marketing. Bratislava: Eurronikon, 2005. ISBN 80-88984-72-62. info
- HANULÁKOVÁ, E., a KOL. Marketing územia. Bratislava: Ekonóm, 2004. ISBN 80-225-1918-9. info
- KOTLER, P., ANDREASEN, A.R. Strategic Marketing for Non profit Organizations. Upper Saddle River, Prentice Hall, 2003. ISBN 013-041977-X. info
- REKTOŘÍK, J., ŠELEŠOVSKÝ, J. a KOL. Jak řídit kraj, město, obec. Strategie komunikace řízení. Dil IV. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2957-9. info
- Teaching methods
- One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study - Assessment methods
- Written exam
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM. - Teacher's information
Activity Difficulty [h] Konzultace 6 Ostatní studijní zátěž 93 Přednáška 6 Zkouška 40 Summary 145
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2012/MARBEMOB