OPF:MARBPMAK Marketing Communication - Course Information
MARBPMAK Marketing Communication
School of Business Administration in KarvinaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- MARBAMAR Marketing || MARBPMAR Marketing || PEMBAMAR Marketing || PEMBPMAR Marketing
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Banking (programme OPF, B_HOSPOL)
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Social Management (programme OPF, B_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se vytváření a užití jednotlivým prvkům komunikačního mixu jako je reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct marketing, Sponzoring (nový prvek). Studenti se také dovědí zajímavosti ohledně nových trendů v marketingové komunikaci. Obsahem předmětu není pouze charakteristika jednotlivých prvků komunikačního mixu, ale také širší souvislosti jako je legislativní prostředí, psychologie reklamy a její vliv na zákazníky, výzkum a plánování marketingové komunikace, výběr a využití služeb reklamních a mediálních agentur.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, cílové skupiny zákazníků, segmentace, targeting, positioning
2. Cíle marketingové komunikace a komunikační proces
3. Regulace marketingové komunikace, etika v reklamě, mezinárodní regulace
4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
5. Reklama
6. Úloha psychologie v reklamě
7. Využití emocí a doporučovatelů v reklamním sdělení, sociální reklama
8. Podpora prodeje, její plánování a užití
9. Osobní prodej
10. Public Relations, sponzorství, marketing událostí (Event marketing)
11. Přímý marketing (Direct Marketing)
12. Plánování komunikačního mixu
13. Měření a testování účinků marketingové komunikace
1. Definování hlavních pojmů: komunikační mix, reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public relations, Direct Marketing, Sponzoring, B2B, B2C, Integrovaná marketingová komunikace. Segmentace a základní segmentační kritéria, příklady segmentace z praxe, targeting a positioning. Masový x cílový marketing.
2. Definování a cíle marketingové komunikace. Komunikační strategie. Prvky komunikačního procesu.
3. Legislativní prostředí marketingové komunikace. Rada pro reklamu. Nekalá soutěž. Samoregulace, Kodex reklamy, zásady reklamní praxe. Problematické okruhy v reklamě. EU direktiva v marketingové komunikaci.
4. Asociace komunikačních a reklamních agentur. Soutěže v oblasti marketingové komunikace. Typy agentur a jejich odměňování, výběr agentury. Základní pojmy v mediální oblasti. Trh reklamních agentur v České republice.
5. Historie reklamy. Definování reklamy jako prvku komunikačního mixu. Základní rysy, úkoly a typy reklamy. Vnímání reklamy českou veřejností. B2B reklama.
6. Úloha psychologie v reklamě. Podprahová reklama. ATL, BTL, TTL komunikace. Teasing. Nové trendy v marketingové komunikaci a jejich využití.
7. Přesvědčování pomocí emocí, definice, fungování emocí, metody vzbuzování emocí (humor, strach, erotika, drama, vřelost, hudba). Přesvědčování pomocí doporučovatelů, typy, model důvěryhodného, přitažlivého zdroje, model přenesení informací, využití doporučovatelů, jejich hodnocení.
8. Definování podpory prodeje, výhody a nevýhody, úloha podpory prodeje. Úloha a aktivity POPAI. Cíle a cílové skupiny, nástroje zákaznické podpory prodeje. POP x POS. Merchandising, organizace obchodní jednotky. Výzkum podpory prodeje. 3D reklama a její typologie. Veletrhy a výstavy.
9. Psychologické aspekty osobního prodeje, body language, způsob vedení prodejního rozhovoru, řešení námitek, osobnost prodejce. Cyklus osobního prodeje. Plánování a organizace prodejců.
10. Definování P.R., úkoly, výhody a nevýhody. Reklama x P.R. Publicita. Lobbying. Interní a externí komunikace. Měření výsledků P.R. Komunikace v krizovém období. Podniková identita a image. Typy a význam sponzorství. Marketing událostí a jeho typologie.
11. Definování a cíle D.M. Cílové skupiny - B2B x B2C. Média a nástroje. Pasivní a aktivní D.M. Společenské a etické problémy užití D.M. CRM. Databázový marketing. Geomarketing. Nová interaktivní média a jejich využití v D.M.
12. Fáze procesu plánování marketingové komunikace. Komunikační cíle. Mediální mix. Metody tvorby komunikačního rozpočtu. Tvorba účinného reklamního sdělení. Kinoreklama. Internetová reklama.
13. Atributy efektivní reklamy. Základní pojmy marketingového výzkumu. Fáze výzkumu marketingové komunikace. Kvalitativní metody výzkumu marketingové komunikace (skupinový rozhovor, sémantický diferenciál, projektivní techniky), použití oční kamery, tachystoskopická metoda. Testování reklamních návrhů. Testování
- 1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, cílové skupiny zákazníků, segmentace, targeting, positioning
- Literature
- required literature
- MATUŠÍNSKÁ, Kateřina. Marketingová komunikace. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2007, 237 pp. ISBN 978-80-7248-445-4. info
- VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5. info
- WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0569-9. info
- PELSMACKER, P., GEUENS, M, BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1. info
- recommended literature
- In-store marketing. Pavlata L. Hradec Králové: D.R.J. tiskárna Resl. info
- Marketing & Média. Economia. Praha: Print-House. info
- Marketing Magazine. Mladá fronta. Praha: Europrint. info
- Sign. Economia. Praha: Amos typografické studio. info
- Strategie. Mladá fronta. Praha: Europrint. info
- Top Marketing. Economia. Rychnov nad Kněžnou: Uniprint. info
- PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7. info
- VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama - jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2. info
- SANTLEROVÁ, K. Telemarketing v praxi (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1536-0. info
- FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
- ZYMAN. S. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-107-0. info
- BLYTHE, J. Essentials of Marketing Communications. Harlow: Pearson Education Limited, 2003. ISBN 0-273-65858-1. info
- ŠINDLER, P. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
- Teaching methods
- Skills demonstration
Seminar classes - Assessment methods
- Written exam
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Teacher's information
Activity Difficulty [h] Ostatní studijní zátěž 70 Přednáška 26 Seminář 13 Zkouška 40 Summary 149
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2012/MARBPMAK