Obchodní organizace
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Obchodní organizace
Info
Term
Summer 2023
Vážené studentky a vážení studenti,

 předmět Obchodní organizace charakterizuje vývojové trendy v obchodě se zřetelem na maloobchod, retailing a velkoobchod. Zabývá se charakteristickými znaky obchodu ve světě. Rozebírá podmínky v Evropě i v České republice. Pozornost je věnována strategickému řízení obchodních organizací a nejčastěji využívaným strategiím v praxi. Studenti jsou seznámeni také s územní a tržní analýzou, která je důležitou součástí strategických rozhodnutí. Samostatné kapitoly jsou věnovány organizování a modelování organizačních struktur v obchodě i formám kooperace a koncentrace. Řízení lidských zdrojů v maloobchodě a velkoobchodě je specifické s ohledem na charakter práce a další znaky sociálně profesních skupin působící v obchodním provoze. V závěru je pozornost věnována operativnímu řízení obchodního provozu, pracovním procesům, elektronickému pohybu zboží, digitalizaci a robotizaci včetně bezpečnostního managementu.

Úspěšné studium

Halina Starzyczná

Lucie Vavrušková

Teacher recommends to study from 20/2/2023 to 26/2/2023.
Chapter contains:
2
PDF
1
Study Materials
Chapter contains:
2
PDF
2
Study Materials
Chapter contains:
2
PDF
1
Study Materials
Chapter contains:
2
PDF
1
Study Materials
Chapter contains:
3
PDF
1
Study Materials
Chapter contains:
2
PDF
2
Study Materials
Chapter contains:
2
PDF
3
Study Materials
Chapter contains:
1
PDF
1
Study Materials
Chapter contains:
1
PDF
2
Study Materials
Chapter contains:
1
PDF
2
Study Materials
Chapter contains:
2
Study Materials
Teacher recommends to study from 8/5/2023 to 14/5/2023.

Organizační pokyny ke studiu

Podmínky absolvování předmětu

Absolvování průběžného testu –  (20 bodů, dobrovolné), rozsah 1.-6. kapitola, testové otázky, bez modelových úloh

Aktivity 20 bodů (z toho 16 bodů ze seminářů a 4 body z přednášek)

Písemná forma zkoušky (60 bodů), testové otázky včetně modelových úloh.

Klasifikační stupnice


Zdroje ke studiu

Literatura ke studiu:

STARZYCZNÁ, H. a R. BAUEROVÁ, 2021. Obchodní organizace. Karviná: SU OPF.

STARZYCZNÁ,H. 2014. Obchodní organizace. Karviná: SU OPF

JADERNÁ,E. a J. VOLFOVÁ, 2021. Moderní retail marketing. Praha: Grada

MULAČOVÁ, V. a P. MULAČ a kol, 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada

CIMLER, P. Retail management. (vybrané kapitoly) Praha: VŠE, 1997 (2007,2009)

PRAŽSKÁ,L. a  J. JINDRA, J. a kol. 2002. Obchodní podnikání. Praha: VŠE.

ZAMAZALOVÁ, M. 2009. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada

+ odborné periodikum:  Zboží & Prodej

+ internetový zdroj http://retailnews.cz/

Aktuální data k obchodu www.socr.cz

Týden 1

Týden 2

Týden 3

Týden 4

Týden 5

Týden 6

Týden 7

Týden 8


Definice semináře

Nahraný seminář si prostudujte. Slouží jako doplňkový materiál k přednášce od odborníka z praxe.

Kdybyste měli jakékoliv dotazy, neváhejte mě kontaktovat na e-mail: vavruskova@opf.slu.cz

Rizeni lidskych zdroju v obchodni spolecnosti
PDF to download

Týden 9

Týden10

Týden 11

Týden 12