FPF:ARTAVTNP35 Absolventský projekt - Informace o předmětu
ARTAVTNP35 Absolventský projekt
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martin Novosad (cvičící)
MgA. Mikuláš Odehnal (cvičící)
MgA. Tomáš Polenský, Ph.D. (cvičící)
MgA. Kristína Pupáková (cvičící)
MgA. Irena Pustina Kocí, Ph.D. (cvičící)
MgA. Jaroslav Zajíček (cvičící) - Garance
- Mgr. Monika Horsáková, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal - Předpoklady
- K zapsání předmětu nejsou určeny žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba (program FPF, AVT-np)
- Cíle předmětu
- Na konkrétní audiovizuální práci, kulturním projektu nebo restaurovaném audiovizuálním díle student prokáže nabyté znalosti a dovednosti v rámci studijního plánu navazujícího magisterského studia, od ideového projektu či konceptu až po dokončení díla. Student předloží autorskou audiovizuální práci, realizuje multimediální kulturní projekt či restauruje audiovizuální dílo, a to v rozsahu a technické i umělecké kvalitě odpovídající znalostem a dovednostem získaným ve studijním programu navazujícího magisterského studia.
- Osnova
- 1. Stanovení tématu/ idey projektu/ audiovizuálního díla k restaurování
- 2.–12. Osobní konzultace nad námětem/ konceptem/ zvoleným technologickým či realizačním postupem /průběžnými kroky realizace
- 13. Kontrolní projekce a prezentace hotového snímku/ závěrečná zpráva kulturního projektu
- Literatura
- povinná literatura
- ARONSONOVÁ, L. Scénář pro 21. století. AMU Praha, 2014.
- Nichols, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Nakladatelství AMU a JSAF, Praha, 2010. info
- CICONTE, B., JACOB, J. G. Fundraising Basics - Complete Guide. Sudbary. MA: Jones and Bartlett Publishers, 2009. info
- SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008. info
- BURDA, J. Fundraising pro začátečníky. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2007. info
- FIELD, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishing, 2007. info
- BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: AMU, 2004. info
- doporučená literatura
- JÍCHA, M. – ŠOFR, J. Živý film: digitalizace filmu Metodou DRA. Praha: Lepton studio, 2016.
- MERRITT, R. Crying in Colour: How Hollywood coped when Technicolour. NFSA Journal 3, 2008. info
- MONACO, J. Jak číst film (Svět filmů,médií a multimédií). Praha, 2008. info
- NOVOTNÝ, D. J. Budování příběhu. Praha, 2007. info
- READ, P., MEYER, M.-P. Restoration of Motion Picture Film. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2005. info
- URBAN, M. Filmová laboratoř. Praha: AMU, 2001. info
- WAJDA A. Moje filmy. Olomouc: Votobia, 1996. info
- CARRIERE, J.-C. Vyprávět příběh. Praha: NFA, 1993. info
- PLAŽEWSKI, J. Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967. info
- KERR, W. Jak nepsat hru. Praha: Orbis, 1963. info
- Výukové metody
- individuální konzultace
- Metody hodnocení
- Na konkrétní audiovizuální práci, kulturním projektu nebo restaurovaném audiovizuálním díle student prokáže nabyté znalosti a dovednosti v rámci studijního plánu navazujícího magisterského studia, od ideového projektu či konceptu až po dokončení díla. Odevzdání námětu, scénáře, pitching, odevzdání filmu či realizování projektu v požadované kvalitě .
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2025/ARTAVTNP35