FPF:HKDRPBP017 Angličtina III - Informace o předmětu
HKDRPBP017 Angličtina III
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D.
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HKDRPBP017/A: Po 8:05–9:40 M12, G. Entlová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Historie a kulturní dědictví v regionální praxi (program FPF, HKDvRP)
- Cíle předmětu
- Předmět Anglický jazyk III navazuje na předmět Anglický jazyk II a jeho cílem je další rozvoj gramatického a lexikálního systému anglického jazyka, hlubší osvojení složitějších lexikálních a frazeologických struktur, prohloubení a upevnění všech čtyř jazykových dovedností vedoucí k samostatnému projevu se zdůrazněním komunikace v profesním prostředí. Důraz je kladen na zdokonalení poslechu a porozumění, na získávání jistoty při aplikaci nových gramatických, morfologických a syntaktických struktur v samostatném ústním i písemném projevu při řešení obecných a profesních situací, na adekvátní volbu jazykových prostředků a další obohacování slovní zásoby. Probíraná témata odrážejí okruhy lekcí pět a šest povinné literatury a opět budou rozšířena o doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů tak, aby prohlubovaly znalosti týkající se studovaného oboru.
- Výstupy z učení
- At the end of the course the student will demonstrate: the achievement of language level B 1.2 according to the Common European Framework of Reference; the ability to communicate in English at level B2.1 on topics and activities not only in everyday life, but also in situations of a higher social relevance, e.g. study, travel, etc.; the ability to argue in both informal and formal discourse on familiar and less familiar topics using appropriate vocabulary; the ability to recognise and use different types of informal functional styles; the ability to communicate in writing in informal correspondence (different types of personal letters or electronic messages, but also in formal written communication when writing a CV, invitation or reservation; the ability to use grammatical phenomena at a given level; the ability to follow a presentation on various topics, to engage in discussion, to give a presentation on a known topic in the field.
- Osnova
- 1. Introduction, basic terminology, literature, information sources.
- 2. Meetings; work; formal letters and a CV.
- 3. Quantifiers; noun formation.
- 4. Articles – a/an, the, no article; connectors.
- 5. Gerunds and infinitives.
- 6. Verbs and adjectives + prepositions.
- 7. Revise and check Unit 5.
- 8. Reported speech: statements, questions and commands.
- 9. Shopping; word stress.
- 10. Passive – be + past participle.
- 11. Cinema; breaking news.
- 12. Relative clauses: defining and non-defining.
- 13. Revise and check Unit 6.
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, C. English File Intermediate, Student’s Book. Oxford 2013.
- Selingson, P. English File Intermediate, Workbook. Oxford 2013.
- Výukové metody
- Language/communication skills training (oral and written), group and cooperative learning.
- Metody hodnocení
- Písemný test a ústní rozprava. Docházka na semináře (75%), aktivní přístup.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/HKDRPBP017