UBKKDBK003 Divadelní festival I

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2023
Rozsah
8s/sem. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Jana Ryšánek Schmiedtová (cvičící)
Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
čeština
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti prakticky absolvují celý proces přípravy festivalu (dramaturgie, produkce, financování, marketing, PR atd.): a to konkrétně studentského festivalu Na cestě, realizovaného oborem KDD od počátku jeho existence. Kromě zmíněných odborných oblastí si studenti osvojí důraz na důslednou, systematickou práci a plnění zadaných úkolů v daném termínu. Součástí festivalu je od počátku také autorský Projekt 3jsou3, který je podporován finančním grantem agentury DILIA a umožňuje studentům podílet se na festivalu také jako tvůrci inscenace. Skloubit svou rolí organizační a uměleckou je pak dalším zásadním úkolem semináře.
Výstupy z učení
Návštěva festivalu ve sjednaném rozsahu (nutná předběžná konzultace s pedagogem). Písemná práce v rozsahu minimálně 5 normostran (popř. student vypracuje návrh fiktivního festivalu.
Osnova
  • 1. Typologie festivalu.
  • 2. Historie festivalového podnikání v České republice.
  • 3. Specifikum studentského festivalu.
  • 4. Základní pojmy související s festivalem.
  • 5. Festival Na cestě (historie).
  • 6. Tým festivalu.
  • 7. Stanovení jednotlivých cílů a úkolů.
  • 8. Přesné plánování.
  • 9. Dramaturgie festivalu. Podtitul festivalu.
  • 10. Prostor. Výběr na základě dramaturgie festivalu.
  • 11. Finance.
  • 12. Dotace – vypisování žádostí.
  • 13. Postprodukce.
Literatura
    povinná literatura
  • HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor Praha: Management press, 1996. s. 166. ISBN 80-85943- 07-7 44
  • Marketing pro neziskový sektor Praha: Management press, 1996. s. 163. ISBN 80-85943- 07-7 41
  • FORET, M. Marketingová komunikace Brno: Masarykova univerzita, 1997. s. 39. ISBN 80-210-1681- 7
  • WYMER, Walter, KNOWLES Patricia A.,GOMES Roger. Nonprofit Marketing: Marke-ting Management for Charitable and Nongovernmental Organizations. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2006, 370 s. ISBN 14-129-0923-6. s. 164).
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadla jinak Praha: Pražská scéna, 2004. S.131.ISBN 80-86102-53-X
  • DVOŘÁK, Jan. Kapitoly k tématu realizace divadla. Vyd. 3. Praha: Akademie múzických umění v Praze, divadelní fakulta, katedra produkce, 2005, 440 s. ISBN 80-7331-037-6
Výukové metody
přednáška, diskuse, samostatná četba, průběžné úkoly, návštěva doporučených festivalů a projekcí
Metody hodnocení
Účast na semináři. Vypracování úkolů zadaných pedagogem v průběhu semestru. Aktivní přístup. Návštěva festivalu ve sjednaném rozsahu (nutná předběžná konzultace s pedagogem).
Informace učitele
https://is.slu.cz/auth/predmety/sylaby_plneni?fakulta=1924;obdobi=457;lang=cs;pvysl=4963949#tabexlit
https://www.slu.cz/fpf/cz/profil/10750
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2023/UBKKDBK003