FPF:UBKKDBK003 Divadelní festival I - Informace o předmětu
UBKKDBK003 Divadelní festival I
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 8s/sem. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Pavla Bergmannová (cvičící)
Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- čeština
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (program FPF, KDDP)
- Cíle předmětu
- Studenti prakticky absolvují celý proces přípravy festivalu (dramaturgie, produkce, financování, marketing, PR atd.): a to konkrétně studentského festivalu Na cestě, realizovaného oborem KDD od počátku jeho existence. Kromě zmíněných odborných oblastí si studenti osvojí důraz na důslednou, systematickou práci a plnění zadaných úkolů v daném termínu. Součástí festivalu je od počátku také autorský Projekt 3jsou3, který je podporován finančním grantem agentury DILIA a umožňuje studentům podílet se na festivalu také jako tvůrci inscenace. Skloubit svou rolí organizační a uměleckou je pak dalším zásadním úkolem semináře.
- Výstupy z učení
- Návštěva festivalu ve sjednaném rozsahu (nutná předběžná konzultace s pedagogem). Písemná práce v rozsahu minimálně 5 normostran (popř. student vypracuje návrh fiktivního festivalu.
- Osnova
- 1. Typologie festivalu.
- 2. Historie festivalového podnikání v České republice.
- 3. Specifikum studentského festivalu.
- 4. Základní pojmy související s festivalem.
- 5. Festival Na cestě (historie).
- 6. Tým festivalu.
- 7. Stanovení jednotlivých cílů a úkolů.
- 8. Přesné plánování.
- 9. Dramaturgie festivalu. Podtitul festivalu.
- 10. Prostor. Výběr na základě dramaturgie festivalu.
- 11. Finance.
- 12. Dotace – vypisování žádostí.
- 13. Postprodukce.
- Literatura
- povinná literatura
- HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor Praha: Management press, 1996. s. 166. ISBN 80-85943- 07-7 44
- Marketing pro neziskový sektor Praha: Management press, 1996. s. 163. ISBN 80-85943- 07-7 41
- FORET, M. Marketingová komunikace Brno: Masarykova univerzita, 1997. s. 39. ISBN 80-210-1681- 7
- WYMER, Walter, KNOWLES Patricia A.,GOMES Roger. Nonprofit Marketing: Marke-ting Management for Charitable and Nongovernmental Organizations. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2006, 370 s. ISBN 14-129-0923-6. s. 164).
- DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadla jinak Praha: Pražská scéna, 2004. S.131.ISBN 80-86102-53-X
- DVOŘÁK, Jan. Kapitoly k tématu realizace divadla. Vyd. 3. Praha: Akademie múzických umění v Praze, divadelní fakulta, katedra produkce, 2005, 440 s. ISBN 80-7331-037-6
- Výukové metody
- přednáška, diskuse, samostatná četba, průběžné úkoly, návštěva doporučených festivalů a projekcí
- Metody hodnocení
- Účast na semináři. Vypracování úkolů zadaných pedagogem v průběhu semestru. Aktivní přístup. Návštěva festivalu ve sjednaném rozsahu (nutná předběžná konzultace s pedagogem).
- Informace učitele
- https://is.slu.cz/auth/predmety/sylaby_plneni?fakulta=1924;obdobi=457;lang=cs;pvysl=4963949#tabexlit
https://www.slu.cz/fpf/cz/profil/10750 - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/UBKKDBK003