FPF:UCJNCOBP11 Německá morfologie - Informace o předmětu
UCJNCOBP11 Německá morfologie
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 1/3/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh
- Po 8:05–8:50 M9
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina (program FPF, NEM)
- Cíle předmětu
- Přednáška podává přehled o gramatických kategoriích ohebných slovních druhů, výklad o neohebných druzích a soustřeďuje se zejména na frekventované jazykové fenomény uvnitř těchto kategorií. Seminář se zaměřuje na praktické využití vědomostí získaných na přednášce a především jejich procvičení. Zaměřuje se na procvičení interferenčních jevů a na práci s nejčastějšími chybami nerodilých mluvčích. Cílem je důsledné procvičení gramatiky na základě pochopení zákonitostí uvnitř jazykového systému.
- Výstupy z učení
- Student bude prokazovat znalost zákonitostí uvnitř německého jazykového systému a bude je umět využít v praktickém využití jazyka.
- Osnova
- 1. Morfologická terminologie, slovní druhy 2. Klasifikace sloves 3. Slovesné kategorie 4. Kategorie času 5. Nominální kategorie 6. Deklinace substantiv 7. Tvoření množného čísla, Singulariatanta a Pluraliatanta 8. Adjektiva a číslovky 9. Člen a pravidla jeho užití 10. Zájmena 11. Předložky 12. Ostatní neohebné slovní druhy 13. Modalita – subjektivní a objektivní modalita
- Literatura
- povinná literatura
- Eisenberg, P.: Grundriss der deutschen Grammatik. Band 2: Der Satz. Stuttgart: Metzler, 2006.
- Adamzik, K.: Sprache: Wege zum Verstehen. Tübingen: Francke, 2001.
- doporučená literatura
- Engel, U: Deutsche Grammatik. München: Iudicium, 2009.
- Helbig, G. / Buscha, J.: Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Leipzig / Berlin / München: Langenscheidt, 1991.
- Výukové metody
- přednáška, seminář
- Metody hodnocení
- písemný test, docházka (75%)
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/UCJNCOBP11