FPF:UHVHPPBP21 Architektonická typologie a tv - Informace o předmětu
UHVHPPBP21 Architektonická typologie a tvarosloví
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Mgr. Romana Rosová, Ph.D. (cvičící), Ing. arch. Miloš Solař, Ph.D. (zástupce)
Ing. arch. Miloš Solař, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. arch. Miloš Solař, Ph.D.
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: Ing. arch. Miloš Solař, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UHVHPPBP21/A: každé sudé pondělí 14:45–18:00 H7, R. Rosová, M. Solař
- Předpoklady
- - popis vybraného architektonického díla dle vlastního výběru v průběhu výuky - bodovaný písemný test
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Památková péče (program FPF, HsPP)
- Cíle předmětu
- Znalost architektonické typologie a tvarosloví je základním předpokladem pro schopnost kvalifikovaně popsat architektonická díla, porozumět jejich struktuře, kompozici a výtvarnému řešení. V neposlední řadě je také předpokladem pochopení významu, skladby a využití konkrétních kategorií staveb a architektonických děl jako jsou např. kostel, klášter, synagoga, zahrada, park, zámek apod. Schopnost pojmenovat, popsat, a porozumět je důležitá v památkové péči, v dějinách umění a architektury, stejně jako v architektonické a urbanistické tvorbě a dalších disciplínách. Cílem předmětu je seznámit studenty s architektonickým tvaroslovím, vysvětlit jim základní souvislosti a procvičit logický postup popisu od celku k detailu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen - rozpoznat a pojmenovat architektonické tvarosloví - mít představu o jeho genesi - kvalifikovaně popsat architektonické dílo - chápat způsob a důvody užívání specifických kategorií staveb a architektonických děl - chápat architektonické řešení a kompozici
- Osnova
- - prostředky architektonické kompozice - architektonické tvarosloví - popis stavebních a architektonických děl - historické zahrady a parky - středověké fortifikace - novověké fortifikace - církevní památky, kostel, klášter - židovské památky
- Výukové metody
- - teoretická příprava ve formě komentovaných příkladů - opakování osvojené látky prostřednictvím zkušebních testů - příklady presentované studenty dle vlastního výběru
- Metody hodnocení
- Předpokladem pro udělení zápočtu je cvičná prezentace příkladu , který si student v průběhu výuky sám vybere. Z látky probrané na předchozím semináři se píší zkušební testy, které se v rámci výuky opravují a případě potřeby vysvětlují. Zápočet se uděluje na základě bodově ohodnoceného písemného zápočtového testu. Otázky pro zápočtový test jsou vybrány z otázek procvičovaných v rámci zkušebních testů v průběhu výuky. Pro získání zápočtu musí student prokázat, že ví více, než neví, konkrétně musí získat alespoň polovinu + 1 z možných bodů. Tedy například alespoň 101 bodů z 200 možných.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/UHVHPPBP21