FPF:UCJCN084 Dramatizace jako nástroj něm - Informace o předmětu
UCJCN084 Dramatizace jako nástroj výuky němčiny
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Dr. Phil. Habil Klaus Werner (cvičící)
- Garance
- prof. Dr. Phil. Habil Klaus Werner
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství němčiny pro střední školy (program FPF, M7504)
- Cíle předmětu
- Stručná anotace předmětu: Kreativní a personifikující dramatizace je jedním z nových prvků, které využívá současná výuka cizích jazyků. Posluchači se seznámí s možnostmi dramatizace a získají teoretické poznatky osvětlující její přínos pro rozvoj jazykové kompetence, tvořivosti a osobnosti žáků při hraní rolí, dramatizaci textu a hraní divadla a pantomimy. Na přednášky navazují semináře, ve kterých studenti získané vědomosti prakticky ověřují. Studenti si vyzkouší hlasové rozcvičky, různé formy jazykových a sociálních her, pantomimu. Tyto zkušenosti a dovednosti studenti využijí při přípravě projektů a při dramatizaci vybraného textu. Sylabus k přednášce: 1. Pricipy dramatizace, proces daramapedagogiky 2. Divadlo, dramapedagogika a výuka cizích jazyků 3. Hra a napětí, řešení krizových jazykových situací 4. Jak plánovat a připravovat výuku s využitím dramatizace 5. Úvod, motivace, hra, zahájení dramatizace 6. Tvorba fiktivních kontextů 7. Dramatizace ve výuce začátečníků 8. Tvorba tématických okruhů, práce s příběhy 9. Interkulturní učení 10. Čtení textu podle režie 11. Dramatizace a pedagogika dramatu 12. Dramatizace a cizojazyčná výuka Sylabus k semináři: 1. Kennenlernspiele im Fremdsprachenunterricht 2. Aufwärmübungen als Vorbereitung 3. Arbeit mit der Stimme, praktische Beispiele 4. Gestaltendes Lesen eines deutschen Textes 5. In Kontakt treten 6. Verschiedene Sprachspiele vorbereiten und durchführen 7. Soziale Spiele und ihre Nutzung im Fremdsprachenunterricht 8. Pantomime als Möglichkeit der Wortschatzerweiterung 9. Standbilder und Statuen als Hilfe bei der Dramatisierung des Textes 10. Regieartiges Lesen eines Textes 11. Drama-Projekt I. 12. Drama-Projekt II. Odborná literatura: Enst E.: Die verzauberte Drehorgel und die Reise zur Pirateninsel. München: Goethe- Institut, 1996. Finch, R.: Drama und Ökologisierung. [online] www.dramapaedagogik.org Chighini P.: Zirkus der Kuscheltiere. München: Goethe-Institut, 1997. Müller, H.: Der eine und der andere. Szenische Dialoge. Stuttgart: Klett, 1994. Müller E.: Meschen um Müller. Stuttgart: Klett, 1971. Owens, A. / Barber, K.: Dramaworks, Planning - Creating - Developing. Drama Pretext. Carel Press, 1997. Sakayan D.: Rede und Antwort. Ismaning: Max Hueber, 1989. Tselikas, E.I.: Dramapädagogik im Sprachunterricht. Zürich: Orell Füssli Verlag, 2000.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2008/UCJCN084