FPF:UHVM0029 Seminář muz. a galer. prez. II - Informace o předmětu
UHVM0029 Seminář muzejní a galerijní prezentace II
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2012
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. David Váhala (cvičící)
- Garance
- Mgr. David Váhala
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Dějiny kultury (program FPF, B7105 HiVe)
- Historie-muzeologie (program FPF, B7105 HiVe)
- Historie-muzeologie (program FPF, M7105 HiVe)
- Muzeologie (dvouoborové) (program FPF, B6107 HuSt)
- Muzeologie (dvouoborové) (program FPF, B7105 HiVe)
- Cíle předmětu
- Základní principy muzejní presentace, typy a formy muzejní presentace, specifické formy muzejní presentace, význam a specifika muzejní presentace - seznámení se základními typy na praktických ukázkách. Exkurze : 2 - 3
- Osnova
- 1 .Muzejní marketing a public relation - teorie a praxe, organizace muzejní presentace v instituci, význam plánování a projektování, týmová práce. Práce s veřejností jako základ muzejní presentace. Výzkumy a vyhodnocení forem muzejní presentace. Anketa, dotazník, práce se statistikou - formy vyhodnocování muzejních aktivit a jejich význam pro činnost muzea v oblasti tezaurace , selekce a presentace , muzejní kritika
2.Presentační formy v muzeu - typy a možnosti, klady a zápory .Výstava , typy výstav , příprava výstavy - libreto, scénář, technický scénář. Putovní výstava - příprava, specifika, význam putovní výstavy jako formy presentace. Internet a muzejní presentace - www.stránky a jejich tvorba (obsah), význam komunikačních sítí v muzejní presentaci, virtuální presentace sbírek - formy a význam. Zásady pro práci s textem při tvorbě muzejní výstavy - vztah textu a exponátu
3. Seznámení s odbornou literaturou a základními prameny k tématu semináře. Tématické okruhy ( typy muzejní prezentace) budou diskutovány formou přednášených referátů studentů, využití PowerPointové prezentace s konkrétními ukázkami. Plánované exkurze budou využívat aktuálních prezentačních akcí muzeí a galerií.
- 1 .Muzejní marketing a public relation - teorie a praxe, organizace muzejní presentace v instituci, význam plánování a projektování, týmová práce. Práce s veřejností jako základ muzejní presentace. Výzkumy a vyhodnocení forem muzejní presentace. Anketa, dotazník, práce se statistikou - formy vyhodnocování muzejních aktivit a jejich význam pro činnost muzea v oblasti tezaurace , selekce a presentace , muzejní kritika
- Informace učitele
- Úspěšné absolvování závěrečného testu a individuální referát v průběhu kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2012/UHVM0029