UHVMN089 Muzeum a společnost

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2015
Rozsah
1/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Miloš Zapletal, Dr. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Miloš Zapletal, Dr.
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
žádné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1. Muzea a jejich zájem o publikum.
    2. Charakteristika návštěvníků muzea. Demografické a psychologické faktory. Motivace návštěvníků.
    3. Výzkum muzejního publika. Zdroje informací o návštěvnících. Typy výzkumů.
    4. Techniky a nástroje pro získávání informací. Anketní šetření. Osobní rozhovory. Skupinové rozhovory. Pozorování a sledování. Studium dokumentů.
    5. Testování a hodnocení expozic.
    6. Příprava a realizace výzkumu muzejního publika. Analýza problému a specifikace cílů výzkumu. Návrh výzkumného plánu. Sběr dat. Zpracování a analýza získaných údajů.
    7. Vyhodnocení výzkumu publika a návštěvníků muzea. Vyhodnocení informací získaných dotazníkovým šetřením.
    8. Komunikace s veřejností. Používání nových technologií a digitálních médií v rámci komunikace.
    9. Vztahy s veřejností a marketingová komunikace. Bariery ve vztahu muzea a jeho návštěvníků.
    10. Muzeum a cestovní ruch.
    11. Trvale udržitelný rozvoj společnosti.
    12. Úloha muzea, ekomuzea a komunitního muzea v trvale udržitelném rozvoji společnosti.
Literatura
    povinná literatura
  • Waidacher, F. Príručka všeobecnej muzeológie. Bratislava, 1999. info
    doporučená literatura
  • Kesner, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha, 2005. info
Informace učitele
Zkouška
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.