UBKTN025 Marketing kultury a fundraising

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2018
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Základní principy fungování různých typů organizací zabývajících se produkty a projekty z oblasti kultury, jejich legislativní úprava v ČR a možné způsoby financování. Teoretická východiska aplikovaná na konkrétní kulturní projekty z praxe (především v zemích V4).
Osnova
  • Obsah, význam a metody fundraisingu nestátní neziskové organizace. Cílem je uvést studenty do základů problematiky financování organizací neziskového sektoru a seznámit je s možnostmi vícezdrojového financování. Hlavní důraz je kladen na správné zpracování grantových žádostí a na představení jednotlivých grantových schémat dostupných pro žadatele v České republice. Studenti budou schopni vyhledávat zdrojové příležitosti pro neziskové organizace, využívat fundraisingové metody k získávání finančních prostředků a zpracovávat základní grantové žádosti.
Literatura
    doporučená literatura
  • BRAY, I. Effective Fundraising for Nonprofits. California: Delta Printing Solutions, 2010. info
  • REKTOŘÍK, J. a kolektiv. Organizace neziskového sektoru - Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010. info
  • CICONTE, B., JACOB, J. G. Fundraising Basics - Complete Guide. Sudbary. MA: Jones and Bartlett Publishers, 2009. info
  • DVOŘÁK, T. Nadace a nadační fondy: text zákona s poznámkami. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. info
  • BOUKAL, P. Nestátní neziskové organizace (teorie a praxe). Praha, VŠE, 2009. ISBN 978-80-245-1650-9. info
  • HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: AMU, 2009. info
  • SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008. info
  • JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. info
  • BURDA, J. Fundraising pro začátečníky. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2007. info
  • HLOUŠEK, J. Manažer v sociálních službách - Fundraising. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. info
  • POLAČKOVÁ, Z. Fundraisingové aktivity - jak získat finanční prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2006. info
  • PEŠOUTOVÁ, M. a kolektiv. Zaměstnanostní projekty a fundraising. Brno: Drom, 2004. info
  • NORTON, M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Praha: Nadace VIA, 2003. info
  • ČEPELKA, O. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. I. Díl. Liberec: Omega, 2003. info
  • ČEPELKA, O. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. II. Díl. Liberec: Omega, 2003. info
  • KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada, 2001. info
  • GOULLI, R., FRIČ, P. Neziskový sektor v České republice. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. info
  • KOLÁŘ, R. Fundraising - pořádání benefičních akcí. Praha: Informační centrum nadací a jiných nezisk, 2000. info
  • RAUHE, H., AUST, N., DEMMER, CH. Kulturmanagement: Theorie und Praxis einer professionellen Kunst. Berlín, 1997. info
  • LEDVINOVÁ, J. Fundraising z místních zdrojů. Baltimore: The John Hopkins University Institute, 1996. info
  • Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. info
  • DUBEN, R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. Praha: Codex Bohemia, 1996. ISBN 80-85963-19-1. info
  • DRKUCKER, P. F. Řízení neziskových organizací. Management Press, 1994. info
Informace učitele
Aktivní účast ve výuce a splnění zadaných úkolů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.