UBKKDBP051 Multimédia a internet

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Michal Novotný (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Michal Novotný
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
TYP_STUDIA(B)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Multimédia a internet si klade za cíl seznámit posluchače s trendem multimediálnosti moderní internetové publicistiky.
Představit a využít širokou paletu nástrojů pro podporu foto, audio a video výstupů a jejich propojení s klasickým textem.
Poukázat na aktuální marketingové nástroje sloužící k podpoře a propagaci vlastní tvorby a produktů.
Osnova
  • 1./ Sociální sítě
  • význam, využití, žebříčky, trendy (s důrazem na profesní síť LinkedIn)
  • 2./ Práce na internetu
  • užitečné aplikace (např. onlione úprava fotek, sazba, správa projektů, online prezentace, myšlenkové mapy, cloudová úložiště
  • 3./ Práce s multimédii
  • licence fotek, foto a zvukové banky, metadata, konverze souborů
  • 4./ Základy PPC reklamy
  • příklady, akvizice a remarketing, vyhledávací a obsahová síť, měření a základní metriky
Literatura
    povinná literatura
  • BEDNÁŘ, Vojtěch. . Internetová publicistika. Praha, 2011. info
  • BEDNÁŘ, V. Marketing na sociálních sítích: Prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0. info
    doporučená literatura
  • Novotný, Michal. Stahujte fotky bez starostí. 2019 (studijní e-book).
  • Novotný, Michal. 7+1 online tip (nejen) pro marketéry. 2019 (studijní e-book).
  • Novotný, Michal. Jak číst správně kampaně. 2019 (studijní e-book).
  • JANOUCH, V. Internetový marketing. Praha: Computer Press, 2010. ISBN 9788025127957. info
  • OSVALDOVÁ, B., HALADA, J. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-807-2772-667. info
    neurčeno
  • Markomu.cz: Online svět, top trendy a recenze [online]. 2019 [cit. 2019-08-23]. Dostupné z: https://www.markomu.cz
  • Novotný, Michal. Základy pro LinkedIn. 2019 (studijní e-book).
Metody hodnocení
Seminární projekt
Ústní pohovor
Docházka 80 % (1 absence)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024.