UHVM1037 Muzejní management a marketing

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2021
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Miloš Zapletal, Dr. (přednášející)
Garance
Mgr. Bc. Miloš Zapletal, Ph.D.
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh
St 8:05–9:40 M6
Předpoklady
žádné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchač získá znalosti v oblasti aplikace obecných poznatků teorie managementu (zejména neziskových organizací) na specifické podmínky činnosti muzea.
Osnova
  • 1. Vymezení pojmu management a marketing.
    2. Dějiny managementu - vývoj teorií a modely managementu.
    3. Vnitřní a vnější podmínky pro fungování muzea.
    4. Management a základní úkoly manažerů muzeí. Muzeum a zřizovatel. Financování muzeí. Tvorba rozpočtu v příspěvkové organizaci.
    5. Organizační řád a provozní řády muzea.
    6. Proces řízení v muzeu - plánování, organizování, výběr a rozmístění spolupracovníků, vedení a kontrola.
    7. Management sbírkotvorné činnosti.
    8. Marketing muzeí a vztahy muzeí s veřejností. Marketingový výzkum muzejního publika.
    9. Portofoliová analýza marketingu muzea. Rozvoj finančních zdrojů. Vstupné a cenová politika. Komerční činnost a služby. Sponzorování.
    10. Strategické plánování v muzeu.
    11. Projektové řízení.
    12. Evaluace činností muzea. Výkonnostní indikátory. Standardy.
Literatura
    povinná literatura
  • Kesner, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha, 2005. info
    doporučená literatura
  • Waidacher, F. Príručka všeobecnej muzeológie. Bratislava, 1999. info
Informace učitele
K úspěšnému absolvování Muzejní management a marketing je třeba získat zkoušku.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024.