FPF:UBKTV061 Public Relations - Informace o předmětu
UBKTV061 Public Relations
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh
- každý sudý čtvrtek 12:15–13:50 D1
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba (program FPF, B8203 DrUm)
- Cíle předmětu
- Seminář je zaměřen na pochopení principů práce s nástroji Public Relations, na jejich správné využití a na význam PR v marketingu a reklamě. Posluchači se seznámí s ukázkami PR kampaní, zásadami krizové komunikace i problematikou Media Relations a také s tvorbou televizní Self Promotion. Studenti si zároveň osvojí pravidla společenského chování a komunikační schopnosti.
- Osnova
- 1. Vymezení pojmu Public Relations
2: Historie PR
3. Členění PR a jeho disciplíny
4. PR a jeho metody
5. Typy médií a reklamní formáty
6. Český mediální prostor
7. Public Relations v oblasti kultury a umění 1
8. Public Relations v oblasti kultury a umění 2
9. Příprava tiskové konference
10. Tisková zpráva
11. Krizová komunikace
12. Sponzoring
- 1. Vymezení pojmu Public Relations
- Literatura
- doporučená literatura
- HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. info
- KAŠÍK, M. - ŠVEHLA, M. Tiskový mluvčí: řízená komunikace s veřejností. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2014. info
- TOMANDL, J. Jak účinně oslovit média. Brno: Computer Press, 2011. info
- SVOBODA, V. Public relations ? moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7. info
- L'ETANG, J. Public Relations: Základní teorie, praxe, přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7. info
- SCOTT, D. M. Nová pravidla marketingu a PR. Brno: Computer Press, 2008. info
- FTOREK, J. Public Relations jako ovlivňování mínění. Praha, 2006. info
- TRAMPOTA, T. Zpravodajství. Praha, 2006. info
- VĚRČÁK, V. a kol. Media Relations není manipulace. Praha, 2004. info
- CAYWOOD, C. L. Public Relations. Řízená komunikace podniku s veřejností. Brno, 2003. info
- BURTON, G. - JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Barrister&Principal, 2003. info
- Informace učitele
- 1. Účast na přednáškách a seminářích, aktivní zapojení do výuky v rámci dílčích úkolů a diskuzí.
2. Studium doporučené literatury.
3. Udělení zápočtu: vypracování písemného úkolu dle zadání pedagoga, písemný test znalostí z odpřednášené látky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2022/UBKTV061