UBKTV061 Public Relations

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2020
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Pavla Bergmannová (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavla Bergmannová (cvičící)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Pavla Bergmannová
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh
Út 18:55–19:40 D1
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
UBKTV061/A: Út 18:05–18:50 D1, P. Bergmannová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář je zaměřen na pochopení principů práce s nástroji Public Relations, na jejich správné využití a na význam PR v marketingu a reklamě. Posluchači se seznámí s ukázkami PR kampaní, zásadami krizové komunikace i problematikou Media Relations a také s tvorbou televizní Self Promotion. Studenti si zároveň osvojí pravidla společenského chování a komunikační schopnosti.
Osnova
  • 1. Vymezení pojmu Public Relations
    2: Historie PR
    3. Členění PR a jeho disciplíny
    4. PR a jeho metody
    5. Typy médií a reklamní formáty
    6. Český mediální prostor
    7. Public Relations v oblasti kultury a umění 1
    8. Public Relations v oblasti kultury a umění 2
    9. Příprava tiskové konference
    10. Tisková zpráva
    11. Krizová komunikace
    12. Sponzoring
Literatura
    doporučená literatura
  • HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. info
  • KAŠÍK, M. - ŠVEHLA, M. Tiskový mluvčí: řízená komunikace s veřejností. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2014. info
  • TOMANDL, J. Jak účinně oslovit média. Brno: Computer Press, 2011. info
  • SVOBODA, V. Public relations ? moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7. info
  • L'ETANG, J. Public Relations: Základní teorie, praxe, přístupy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-596-7. info
  • SCOTT, D. M. Nová pravidla marketingu a PR. Brno: Computer Press, 2008. info
  • FTOREK, J. Public Relations jako ovlivňování mínění. Praha, 2006. info
  • TRAMPOTA, T. Zpravodajství. Praha, 2006. info
  • VĚRČÁK, V. a kol. Media Relations není manipulace. Praha, 2004. info
  • CAYWOOD, C. L. Public Relations. Řízená komunikace podniku s veřejností. Brno, 2003. info
  • BURTON, G. - JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Barrister&Principal, 2003. info
Informace učitele
1. Účast na přednáškách a seminářích, aktivní zapojení do výuky v rámci dílčích úkolů a diskuzí.
2. Studium doporučené literatury.
3. Udělení zápočtu: vypracování písemného úkolu dle zadání pedagoga, písemný test znalostí z odpřednášené látky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.