ARTAVTBP67 Dramaturgie kulturních projektů

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2024
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal
Rozvrh
Út 8:55–10:30 D2
Předpoklady
FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem přednášky a následného semináře je propojit vědomosti z rozmanitých oblastí umění (divadlo, film, výtvarné umění, literatura, hudba) a aplikovat je při analýze a přípravě jednotlivých kulturních akcí (abonentní koncerty vážné hudby, rockové a jazzové koncerty, filmová představení, divadelní produkce, literární večery, příprava vlastního divadelního festivalu Na cestě apod.). Předmět není jen určen pro studium jednoduchých informací a faktů, studenti by měli navazovat kulturní kontakty v rámci regionu i mimo něj, sledovat určenou dramaturgii kulturního projektu a podle možnosti se zúčastnit jeho realizace.
Osnova
  • 1. Úvod do dramaturgie kulturních projektů.
  • 2. Členění a typy projektů.
  • 3. Metody strategických analýz.
  • 4. Projektové učení nebo projektové vyučování.
  • 5. Projekty malého či středního rozsahu.
  • 6. Velké integrující projekty.
  • 7. Projekty založené na spolupráci.
  • 8. Koordinační a podpůrné akce.
  • 9. Co je dramaturgie zážitkových akcí.
  • 10. Překlopení teoretické dramaturgie do reálného programu.
  • 11. Instituce, organizace a spolky.
  • 12. Realizace autorského projektu.
  • 13. Reflexe autorského projektu ze strany pedagogů i studentů (zkušenosti a zjištění, pozitiva, úskalí, návrhy na zlepšení, přijetí ze strany diváků, resp. návštěvníků).
Literatura
    povinná literatura
  • DRUCKER, F. Řízení neziskových organizací: praxe a principy. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-38-1. info
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004
  • LEDVINOVÁ J. Profesionální fundraising. Praha: DAMU, 2014.
  • NEKOLNÝ, B. Divadlo a kreativní sektor. Praha: DAMU, 2014.
  • SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: ProCulture, 2008.
    doporučená literatura
  • HINGSTON. P. Efektivní marketing. Praha: Euromedia Group, 2002. ISBN 80-242-08393-8. info
  • JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008.
  • RÖMEROVÁ, E. Ekonomické nástroje a jejich užití na příkladu divadel. Praha: VŠE, 2012.
Výukové metody
přednášky, semináře, prezentace, diskuse, skupinové projekty, analýzy, domácí cvičení
Metody hodnocení
Účast na seminářích (75 %)
Zpracování a přednes dvou referátů
Zápočtový test
Ústní zkouška (obhajoba dramaturgie vlastního kulturního projektu)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/ARTAVTBP67