FPF:UBKKDBK031 Seminář divadelní tvorby II - Informace o předmětu
UBKKDBK031 Seminář divadelní tvorby II
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2024
- Rozsah
- 8s/sem. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (program FPF, KDDP)
- Cíle předmětu
- Seminář je zaměřen na spolupráci režie, dramaturgie a herectví s ostatními tvůrčími složkami inscenace (výběr hudby, spolupráce se scénografy a kostýmními výtvarníky, stránka choreografická). Na základě textu a zvolené režijní koncepce budou studenti dále promýšlet jejich využití a možné konkrétní podoby v budoucím divadelním díle. Důraz bude přitom kladen na tříbení schopnosti vytvářet a číst tzv. divadelní znak. Neoddělitelnou součástí kurzu je účast na zkouškách připravované inscenace.
- Výstupy z učení
- Prezentace, pisemná práce
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky semináře.
- 2. Analýza zvoleného dramatického textu 1.
- 3. Analýza zvoleného dramatického textu 2.
- 4. Příprava před studijní praxí (sledování inscenace nebo záznamu).
- 5. Návštěva divadelní zkoušky nebo sledování záznamu inscenace 1.
- 6. Návštěva divadelní zkoušky nebo sledování záznamu inscenace 2.
- 7. Analýza zkoušky (záznamu) – práce režiséra s ostatními tvůrčími složkami.
- 8. Analýza zkoušky (záznamu) – prostor.
- 9. Analýza zkoušky (záznamu) – scénografie.
- 10. Analýza zkoušky (záznamu) – kostýmy.
- 11. Jevištní pohyb.
- 12. Kritická reflexe 1 – prezentace projektu.
- 13. Kritická reflexe 2 – prezentace projektu.
- Literatura
- povinná literatura
- VOSTRÝ, J. Režie je umění. Praha: AMU, 2001.
- GROSMAN, J. Analýzy. Praha: Čs. spisovatel, 1991. NOVÁK, V. (ed.) Divadelní tvorba ve specifických skupinách. Praha: AMU, 2013.
- HOŘÍNEK, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009.
- CÍSAŘ, J. Základy činoherní režie. Praha: IPOS, 2000. GAJDOŠ, J. Od inscenace k instalaci, od herectví k performanci. Praha: Kant, 2010.
- CÍSAŘ, J. Člověk v situaci. Praha: ISV, 2000.
- KOUŘIL, M. Teorie scénických umění IV. Program inscenace – režie – herecké umění – scénická poetika. Praha: SPN, 1979.
- neurčeno
- ČERNÝ, F. Otázky divadelní režie. Praha: Melantrich, 1988.
- Výukové metody
- přednáška, diskuse, samostatná četba, průběžné úkoly, návštěva doporučených inscenací a projekcí
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích. Vypracování úkolů zadaných pedagogem v průběhu semestru. Písemná analýza některého z diskutovaných problémů (ať už dramatického textu jako celku, nebo jednotlivých postav, způsobu krácení textu, dramaturgické koncepce apod.).
- Informace učitele
- https://www.slu.cz/fpf/cz/profil/10750
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/UBKKDBK031