FPF:UCJIOPBP05 Praktické cvič. z italštiny 2 - Informace o předmětu
UCJIOPBP05 Praktické cvičení z italštiny 2
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Romana Kovaliková (cvičící)
Mgr. Jaroslava Malá (cvičící)
dott. Matteo Maria Quintiliani, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Jaroslava Malá
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UCJIOPBP05/A: Út 10:35–12:10 M12, St 12:15–13:50 M13, kromě Út 19. 3., kromě ; a Út 19. 3. 10:35–12:10 M11, R. Kovaliková, J. Malá
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Italština pro odbornou praxi (program FPF, IOP)
- Cíle předmětu
- Tento předmět je pokračováním kurzu Praktické cvičení z italštiny 1 a přímo na něj navazuje. Je zaměřen na další upevňování základních znalostí italské gramatiky, rozvíjení komunikativních dovedností a rozšiřování slovní zásoby v okruhu témat vymezených v sylabech. I nadále je náplní kurzu také poslech autentických nahrávek rodilých mluvčích a četba jednodušších textů z oblasti každodenního života směřujících k rozvíjejí schopnosti rozumět (spisovnému) mluvenému i psanému projevu. Cílem prvního bloku praktických cvičení (společně s předmětem Nácvik psaní) je v závislosti na úrovni vstupních znalostí a dovedností konkrétní skupiny posluchačů vytvořit předpoklady k posunu od uživatele základů jazyka směrem k uživateli samostatnému.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- zvládne italštinu na úrovni B1;
- prohloubí si dále znalosti gramatiky včetně používání odborného názvosloví;
- porozumí složitějšímu mluvenému textu a dokáže jej komentovat;
- dokáže pochopit a přeložit náročnější psaný text a zpracovat resumé;
- umí vyjádřit svůj názor. - Osnova
- 1. Fissare un appuntamento; gradi dell’aggettivo, comparativi e superlativi organici
- 2. Le attività del tempo libero; proposizioni finali implicite (per + infinito)
- 3. Gli sport invernali; formazione degli avverbi, gradi dell’avverbio
- 4. Il cinema; costruzione far(si) fare, proposizioni implicite con senza + infinito
- 5. Il cinema italiano; revisione
- 6. Commentare un film; imperativo positivo e negativo
- 7. Caratteri e umori; offrire e chiedere aiuto; imperativo positivo e negativo
- 8. Un ritardo; forma di cortesia
- 9. Espressioni tipiche della comunicazione orale 1; proposizioni temporali implicite (prima di + infinito)
- 10. Un incidente stradale; gerundio semplice
- 11. Espressioni tipiche della comunicazione orale 2; stare + gerundio
- 12. Abilità metalinguistiche (correggersi, riformulare, chiedere spiegazioni, dare spiegazioni); passato remoto dei verbi regolari in –are, -ire
- 13. Allenamento alla prova d’esame; revisione
- Literatura
- povinná literatura
- Bahníková, A. a kol. Italština. Praha: Leda, 2017.
- Výukové metody
- cvičení, četba, domácí práce
- Metody hodnocení
- aktivní účast na cvičeních (min. 80 %), dva písemné testy s různými typy cvičení a překladem; ústní zkouška
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/UCJIOPBP05