VCKDST0007 Event management

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2018
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Michal Blaško, Ph.D. (přednášející)
Ing. Jana Stuchlíková (přednášející)
Ing. Michal Blaško, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící)
Garance
Ing. Michal Blaško, Ph.D.
Výzkumné centrum pro kulturní dějiny Slezska a střední Evropy – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět seznamuje s event managementem jako moderní aplikací projektování ve vztahu k výjimečnému, jedinečnému zážitku. Otevírá možnosti jeho uplatnění v oblasti kulturního turismu a (dosud málo využívané) možnosti propojení s oblastí prezentace a edukace kulturního dědictví. Věnuje pozornost typologii akcí (tzv. eventů), přípravě, koncipování a realizaci veletrhů, kongresů, cest a výletů, sportovních kulturních a hudebních akcí, galavečerů a VIP akcí, seznamuje s důležitými nástroji úspěšné marketingové komunikace, které se nacházejí v centru pozornosti managementu akcí. Praktické dovednosti jsou v rámci semináře využity na tzv. cvičných akcích, které se zabývají klíčovými oblastmi techniky pořádání akcí (facility management, infrastruktura, bezpečnost akcí) a věnují pozornost i zážitkovému a eventovému marketingu (analýza cílové skupiny, rozvíjení strategie a produktů, sponzoring a reklama, kontrola úspěšnosti, podpůrné programy). Studenti si vyzkouší kolektivní práci a spolupráci s konkrétní agenturou pořádající akci, což jim poskytne do budoucna vyšší míru adaptability pro působení v praxi. Současně mohou v kontextu prezentace a využití kulturního dědictví v event-praxi uplatnit své zkušenosti z institucí kulturně historického zařízení (muzea, galerie).
Osnova
  • 1. Význam event managementu.
    2. Event management jako součást marketingové strategie.
    3. Typologie eventů.
    4. Teoretické základy event managementu (plánování, rozhodování, organizování, operativního řízení, kontrolování).
    5. Tvorba eventu (akce).
    6. Stanovení cílů a jejich formulace.
    7. Naplánování zdrojů.
    8. Promotion eventu.
    9. Realizace.
    10. Event controlling.
    11. Spolupráce s agenturou.
Literatura
    doporučená literatura
  • Lattenberg, V. Event aneb Úspěšná akce krok za krokem - příručka pro organizátory. Brno, 2010. info
  • Kotlíková, H. - Schwartzohoffová, E. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha, 2008. info
  • Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha, 2006. info
  • ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
  • VEBER, J. a kol. Management - základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-095-5. info
Informace učitele
Účast na výuce (75 %), aktivní vystupování v rámci diskusí, písemná seminární práce, prezentace vybraného tématu (PowerPoint).
Úspěšné absolvování písemného testu, ústní rozpravy v rozsahu uvedené odborné literatury a obsahu přednášek.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.