UCJIK312 Praktické cvičení z italštiny 3

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2019
Rozsah
0/16/0. Cvičení 16 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jaroslava Malá (cvičící)
Mgr. Táňa Pavlíková Alešová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Táňa Pavlíková Alešová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
TYP_STUDIA(B)
Úspěšné absolvování předmětu Praktické cvičení z italštiny 2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Blok Praktické cvičení z italštiny 3 a 4 navazuje na předchozí blok cvičení a je zaměřen na další rozvíjení a zdokonalování praktických jazykových znalostí a komunikativních dovedností posluchačů, zvládnutí náročnějších pasáží italské gramatiky a rovněž na rozšiřování slovní zásoby. Posluchači se přibližují úrovni samostatných uživatelů jazyka. Výuka dle české učebnice je doplněna poslechem nahrávek delších projevů rodilých mluvčích (rozhovory, zprávy, ukázky z filmů) a četbou středně obtížných literárních i neliterárních textů na současná témata, což napomáhá rozvoji schopnosti posluchačů rozumět mluvenému i psanému slovu a slouží zároveň jako základ pro diskusi, konverzační i písemná cvičení na běžné náměty. Kombinované studium: Osu výuky v kurzu tvoří učebnice Italština autorek Bahníková, Ehrenbergerová a Benešová. Při kontaktní výuce bude vždy probrána první část lekce obsahující gramatiku a odpovídající cvičení. Studenti se poté doma naučí slovní zásobu a vypracují cvičení v druhé části lekce. V Moodlu naleznou doplňující materiály (další cvičení, texty k četbě apod.) a důležité odkazy. Domácí práce bude zkontrolována v následující hodině, kde budou také zodpovězeny případné dotazy. Povinná literatura: Bahníková, A. a kol. Italština. Praha: Leda, 2001. Katerinov, K., Boriosi, M. C. La lingua italiana per stranieri. Perugia: Guerra, 1985. Další literatura: Gruppo meta. Due. Corso comunicativo di italiano per stranieri. Roma: Bonacci, 1993. Silvestrini, M. a kol. L'italiano e l'Italia. Perugia: Guerra, 1995. De Giuli, A. a kol, Magari. Firenze: Alma edizioni, 2008.
Osnova
  • 1. Fare gli acquisti; parlare di oggetti di cui non si conosce il nome; trapassato remoto. L26
    2. Descrivere le persone; esprimere un parere sulle personeGerundio composto. L26
    3. Fare paragoni; proposizioni implicite con participio passato. L26
    4. Descrivere situazioni nel passato; Forma passiva con l'ausiliare essere/ venire. L27
    5. Parlare delle sensazioni; si passivante. L27 andare + participio passato. L27
    6. Parlare degli stati fisici ed emotivi; andare + participio passato. L27
    7. Parlare di azioni future; esprimere desideri; futuro anteriore. L28
    8. Parlare di un'eventualitá; infinito passato. L28
    9. Raccontare una fiaba; proposizioni implicite con infinito passato; L29
    10. Parlare dello sport e attivitá sportive; proposizioni avversative implicite (invece di + infinito). L29
    11. Autobiografia di un personaggio; ; particella la; forma impersonale del verbo. L29
    12. Conoscenza reciproca nel gruppo; opinioni puntuali; racconti al passato; condizionale composto. L29
    13. Revisione generale
Vyučovací jazyk
Italština
Informace učitele
Aktivní účast na cvičeních (min. 80 %). Dva písemné testy během semestru.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.