FPF:ARTAVTBP51 Psychologie reklamy - Informace o předmětu
ARTAVTBP51 Psychologie reklamy
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh
- každý lichý čtvrtek 11:25–13:00 D1
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- nejsou definovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba (program FPF, AVT-bpbk)
- Cíle předmětu
- Predmet Psychológia reklamy má za cieľ poskytnúť základné teoretické vedomosti a prehľad o problematike reklamy z psychologického hľadiska a vysvetliť základné psychologické pojmy v súvislosti s reklamou.
- Osnova
- 1. Teoretické východiská z oblasti reklamy a marketingovej komunikácie. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie.
- 2. Druhy reklamy. Cieľová skupina. Proces komunikácie.
- 3. Základné psychologické smery.
- 4. Výskumné metódy.
- 5. Vnímanie reklamy a bariéry při pôsobení reklamy.
- 6. Účinnost reklamy.
- 7. Osobnosť príjemcu reklamných výpovedí. Charakteristiky osobnosti. Teórie osobnosti. Typológia príjemcov reklamných výpovedí.
- 8. Percepcia a zmyslové vnímanie. Pamäť.
- 9. Motivácia.
- 10. Učenie.
- 11. Emócie v reklame. Emócie prijímateľa reklamného posolstva.
- 12. Archetypy v reklame.
- 13. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie – rekapitulácia princípov, reflexia.
- Výukové metody
- přednášky, semináře, analýzy, diskuse, prezentace, domácí cvičení
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích (75 %)
Seminární práce v rozmezí 5 stran textu (analýza vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie) - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2021/ARTAVTBP51