FPF:UBKTV079 Psychologie reklamy - Informace o předmětu
UBKTV079 Psychologie reklamy
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Monika Horsáková, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh
- každý lichý čtvrtek 11:25–13:00 D1
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba (program FPF, B8203 DrUm)
- Cíle předmětu
- Seznámení s psychologickým kontextem a aplikací psychologických teorií a postupů v oblasti reklamy.
- Osnova
- Základním východiskem je poukázat na možnosti využití poznatků z oboru psychologie při koncipování reklamy. Prostřednictvím obeznámení se s relevantními případovými studiemi z domácí i zahraniční provenience předmět demonstruje, jak zefektivnit jeden z nástrojů marketingové komunikace zaměřený na vybranou cílovou skupinu. Provedením praktických cvičení spočívajících v analýze printových i audiovizuálních reklamních komunikátů v intencích základních psychologických teorií reflektuje opodstatněnost implikace psychologie do oblasti reklamy.
- Literatura
- doporučená literatura
- MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009. info
- VYSEKALOVÁ, J. ? KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2007. info
- VYSEKALOVÁ, J. ? MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007. info
- HRADISKÁ, E. - LETOVANCOVÁ, E. Psychológia marketingovej komunikácie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005. info
- KERN, H. ? METH, CH. ? NOLZ, H. - PETER, M. ? WINTERSPERGER, R. Přehled psychologie. Praha: Portal, 2004. info
- DOLINSKI, D. Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, 2003. info
- PROCHASKA, J. O. - NORCROSS, J. C. Psychoterapeutické systémy ? pruřez teoriemi. Praha: Grada, 1999. info
- Informace učitele
- Seminární práce v rozmezí 5 stran textu, obsahující analýzu vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2021/UBKTV079