FPF:ARCHKRA045 Němčina I - Informace o předmětu
ARCHKRA045 Němčina I
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Sabina Višnická (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ARCHKRA045/A: St 9:45–11:20 M8, S. Višnická
- Předpoklady
- Znalosti gramatického a lexikálního systému německého jazyka získané na střední škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Krajinná archeologie (program FPF, ARCH-bak)
- Cíle předmětu
- Studenti budou ve cvičeních i při samostudiu pracovat s učebnicí Motive. Učebnice je zaměřena na rozvoj všech řečových dovedností na základě autentických textů a v komunikativních situacích, s využitím aktuální slovní zásoby a gramatického optima. V první hodině studenti vyplní rozřaďovací test, na jehož základě bude zvolen odpovídající díl učebnice. Při prezenční výuce bude důraz kladen na rozvoj mluvení, poslechu a správné výslovnosti, při samostudiu se budou studenti věnovat především čtení a psaní a nácviku potřebné slovní zásoby a gramatiky. V kurzech budou studenti navíc pracovat s odbornými texty, procvičovat odbornou terminologii a budou řešit profesně zaměřené komunikativní situace dle specifika studijního programu.
- Výstupy z učení
- Získává schopnost komunikativní kompetence v německém jazyce na úrovni A1/1
- Osnova
- 1. Kennenlernen, Einstufungstest 2. sich begrüßen, sich vorstellen, buchstabieren 3. sich vorstellen, telefonieren 4. Uhrzeit, Tageszeit, Tag angeben 5. Über Familie sprechen 6. über die Freizeit sprechen 7. tauschen und einkaufen 8. über Preise sprechen 9. etwas bewerten 10. den Tagesablauf beschreiben, odborný text a odborná terminologie 11. über Vorlieben sprechen, odborný text a odborná terminologie 12. über Stimmungen und Gefühle sprechen, odborný text a odborná terminologie 13. Zusammenfassung und Evaluation, odborný text a odborná terminologie
- Literatura
- povinná literatura
- https://www.lehrer-online.de/unterricht/sekundarstufen/geisteswissenschaften/geschichte/
- Müller, A. – Schlüter, S.: Im Beruf Neu B1+/B2. Kursbuch. München 2017.
- Krenn, W. – Puchta, H.: Motive A1. Kompaktkurs Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. München 2015.
- Krenn, W. – Puchta, H.: Motive A2. Kompaktkurs Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. München 2015.
- Krenn, W. – Puchta, H.: Motive A2. Kompaktkurs Deutsch als Fremdsprache. Arbeitsbuch. München 2015.
- Müller, A. – Schlüter, S.: Im Beruf Neu B1+/B2. Arbeitsbuch. München 2018.
- https://www.bpb.de/geschichte/
- Krenn, W. – Puchta, H.: Motive B1. Kompaktkurs Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. München 2016.
- Krenn, W. – Puchta, H.: Motive A1. Kompaktkurs Deutsch als Fremdsprache. Arbeitsbuch. München 2015.
- Krenn, W. – Puchta, H.: Motive B1. Kompaktkurs Deutsch als Fremdsprache. Arbeitsbuch. München 2016.
- Výukové metody
- Cvičení. Pro každou společnou konzultaci studenti zpracují požadovanou látku tak aby byli schopni sledovat další výklad. Dovednosti prověřuje komplexní test řečových dovedností a znalosti odborné terminologie
- Metody hodnocení
- Zápočet. Písemný test a ústní projev, aktivní účast na výuce
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2022/ARCHKRA045