MPBPSIT03 Základy 2D animace

Fyzikální ústav v Opavě
zima 2024
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Adam Hofer (cvičící)
Garance
Mgr. Adam Hofer
Fyzikální ústav v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět poskytuje úvod do počítačové grafiky a plošné animace a ukazuje základní pravidla a principy. V části zaměřené na grafiku se student seznámí s rastrovou i vektorovou grafikou. Naučí se pracovat upravovat, dělat výběry, ořezy a barevné úpravy tak aby byl schopen upravit fotografie, ale také z nich vytvořit například fotomontáž či koláž. V rámci vektorové grafiky se naučí základní práci s objekty, geometrickými tvary a písmem, tak ať je schopen vytvořit logo či plakát. Tyto dovednosti budou vyučovány ve standartních grafických softwarech jako je Adobe Photoshop či Adobe Illustrator. V části zaměřené na animaci se student se naučí práci se softwarem Adobe After Effects a Adobe Animate pro 2D animaci. Během roku se student naučí základním principům ploškové animace a rozhýbání objektů.
Literatura
  • DOCKERY, Joe. Learn Adobe After Effects CC for Visual Effects and Motion Graphics. Peachpit Pr 2019 ISBN 9780135426036
  • DABNER, David, Sandra STEWART a Eric ZEMPOL. Škola grafického designu: principy a praxe grafiky. V Praze: Slovart, 2014. ISBN 978-80-7391-894-1.
  • ŽÁRA, Jiří. Moderní počítačová grafika. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0454-0.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2025.