FVP:PV24TK082 Metoda instrumentálního uvědom - Informace o předmětu
PV24TK082 Metoda instrumentálního uvědomování A
Fakulta veřejných politik v Opavězima 2025
- Rozsah
- 40 hodin semináře/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D. (pomocník)
- Garance
- Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV24TK082/A: Po 19. 1. 8:05–11:20 C207, 12:15–15:30 C207, Út 20. 1. 8:05–11:20 C207, 12:15–15:30 C207, St 21. 1. 8:05–11:20 C207, 12:15–15:30 C207, Čt 22. 1. 8:05–11:20 C207, 12:15–15:30 C207, Pá 23. 1. 8:05–11:20 C207, 12:15–15:30 C207
- Předpoklady
- ROCNIK(1) || ROCNIK(2)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 7/8, pouze zareg.: 8/8 - Mateřské obory/plány
- Sociální patologie a prevence (program FVP, SPP)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty s možnostmi vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti jedince. Seznámení s teoretickými základy Metody instrumentálního uvědomování MIU, se zprostředkováním a s praktickým využitím základních instrumentů. Jedná se o první část práce s metodou MIU, kde budou účastníci seznámeni se třemi ze základních šesti materiálů/instrumentů (Spojování bodů. Orientace, Porovnávání). Absolvováním i navazujícího předmětu v LS získává student oprávnění pracovat jako certifikovaný lektor MIU
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student dokáže: - vysvětlit základní teoretické koncepty, zejména strukturální kognitivní modifikovatelnost, principy zprostředkovaného učení a význam kulturní a afektivní složky učení,
- identifikovat roli zprostředkovatele v procesu instrumentálního uvědomování a porozumí jeho vlivu na rozvoj kognitivních funkcí,
- rozlišit mezi učením přímým a zprostředkovaným,
- definovat jednotlivé kognitivní funkce a zhodnotit možnosti využití metod instrumentálního uvědomování v různých vzdělávacích a intervenčních kontextech,
- aplikovat principy zprostředkovaného učení při práci s instrumentem Spojování bodů,
- identifikovat kognitivní funkce rozvíjené prostřednictvím tohoto instrumentu,
- vést zprostředkovanou práci s jednotlivcem či skupinou v souladu s metodikou MIU, včetně kladení rozvíjejících otázek a podpory metakognice,
- reflektuje vlastní přístup k zprostředkování a analyzuje způsoby, jakými ovlivňuje proces kognitivní modifikace u účastníků. - Osnova
- Předmět má zcela praktický charakter. Studenti pracují v jednotlivých setkáních s instrumenty, aktivně se zapojují do dané činnosti a diskuze, didakticky pracují s pracovními listy.
- 1.-2. teoretické základy metody
- 3. - 5. práce s instrumentem "Spojování bodů"
- 6. - 8. práce s instrumentem "Orientace"
- 9. - 12. práce s instrumentem "Porovnávání"
- Výukové metody
- slovní
- Metody hodnocení
- zápočet
- Informace učitele
- Předmět bude rozvrhován v týdenním bloku 19.1. - 23.1.2025.
Pro získání oprávnění pracovat jako certifikovaný lektor MIU - max. povolená absence v obou týdnech dohromady je 4h (tj. Metoda instrumentálního uvědomování A a navazující Metoda instrumentálního uvědomování B). Více hodin absence je nutno nahradit na vlastní náklady v rámci jiného běhu kurzu (např. Praha, Brno). navazujícíh předmětu Metoda instrumentálního uvědomování B.
Pro získání zápočtu je nutno splnit min. 80% docházky. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2025/PV24TK082