FVP:UPPV0101 Seminář z metodiky participačn - Informace o předmětu
UPPV0101 Seminář z metodiky participačních metod
Fakulta veřejných politik v Opavěléto 2015
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD., Prof. h.c. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD., Prof. h.c.
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě - Předpoklady
- Žádné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Obsahem předmětu je nácvik jednotlivých participačních metod výuky (interaktivní výklad, skupinové učení, diskusní metody, HOBO a DELFI metoda, brainstorming, případová metoda, metoda balíku dodané pošty, inscenační metoda, modelová didaktická hra) s možnostmi efektivního uplatnění v praktické výuce, včetně osvojení si správného výběru, přípravy, postupu realizace a vyhodnocení.
- Osnova
- Nácvik postupu zvládnutí efektivního výběru, nácviku, přípravy i vyhodnocováni jednotlivých metod ve výuce:
a) interaktivní výklad
b) diskusní metody
c) HOBO metoda
d) DELFI metoda
e) brainstorming
f) případová metoda
g) metoda balíku dodané pošty
h) inscenační metoda
i) modelová didaktická hra
- Nácvik postupu zvládnutí efektivního výběru, nácviku, přípravy i vyhodnocováni jednotlivých metod ve výuce:
- Literatura
- povinná literatura
- MALACH, J. Efektivní metody vzdělávání dospělých. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-946-1. info
- KALNICKÝ, J. Metodika aktivizujúcich metód. Bratislava: ÚVaVPK, 1987. info
- doporučená literatura
- KALNICKÝ, J. Brainstorming. In Glosary of Adult Learning in Europe. Amersfoort: P.Federighi & EC Programme Socrates, 1998. info
- KALNICKÝ, J. Didaktická a výpočtová technika při vzdělávaní vedoucích pracovníků. In Učební pomůcky. 4/1988, 1988. info
- KALNICKÝ, J. Efektívne sebavzdelávanie. Bratislava: ÚVaVPK, 1988. info
- KALNICKÝ, J. Vyučovacie metódy II. Bratislava: ÚVPR, 1988. info
- KALNICKÝ, J. Vyučovacie metódy III. Bratislava: ÚVPR, 1988. info
- KALNICKÝ, J. Vyučovacie metódy I. Bratislava: ÚVPR, 1987. info
- HUSÉN, T. Metodika vzdělávání dospělých. Praha: SA, 1967. info
- neurčeno
- NARCIS, P.(Ed.). The Theory and Practice of Teaching. London, New York: Routledge Tailor & Francis Gro, 2006. ISBN 0-415-36525-2. info
- MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9. info
- KALNICKÝ, J. Progresívna andragogika. Androdidaktika. Bratislava:, 1994. ISBN 80-7121-062-5. info
- CIRBES, M. Didaktika dospelých. Bratislava: Obzor, 1989. ISBN 80-215-0008-5. info
- BOČKOVÁ ,V.; ŘEHÁK M. Nárys didaktiky dospělých. Olomouc:, 1986. info
- ŘEHÁK, M. a kol. Vybrané kapitoly z didaktiky dospělých. Praha: SPN, 1974. info
- Výukové metody
- Přednášení
Přednáška s diskusí - Metody hodnocení
- Písemná zkouška
Analýza výkonů studenta - Informace učitele
- Student je povinen aktivně participovat na semináři - při nácviku metodických postupů uplatnění výukových metod - ve smyslu pokynů vyučujícího
Student zpracuje a dle možností i prezentuje seminární práci:
Návrh metodického postupu při uplatnění participativní výukové metody (dle výběru) - pro určenou skupinu dospělých účastníků.
Aktivní participace studenta na semináři i seminární práce jsou podmínkou pro udělení zápočtu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2015/UPPV0101