FVP:UVSRPCP013 Supervize odborné praxe I - Informace o předmětu
UVSRPCP013 Supervize odborné praxe I
Fakulta veřejných politik v Opavěléto 2017
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Magdalena Chmelařová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ústav veřejné správy a sociální politiky – Fakulta veřejných politik v Opavě
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Veřejná správa a sociální politika (program FVP, B6731-SPSP)
- Cíle předmětu
- Předmět je určen pro základní orientaci v problematice profesních kompetencí sociálních pracovníků, a to jak teoretických, tak praktických, s nutností jejich zvyšování a udržování. Cílem předmětu je formou interaktivních rozhovorů a sebezkušenostních her uvědomit si emoční úskalí při sociální péči a uvědomit si důvody, v nichž pomáhající ve své práci selhávají. Seznamuje studenty s praktickými ukázkami supervizích rozhovorů, koučovacích přístupů a to především ve skupině. Největší pozornost je kladena na potřebu supervizí pro pomáhající, vytváření zakázek a supervizích rozhovorů tak, aby byl student s nimi seznámen a byl schopen připravit v organizaci supervizi se supervizorem či koučem. Student se po absolvování předmětu bude orientovat v základních aplikovaných přístupech v supervizním procesu, bude znát průběh supervize a strukturu supervizích rozhovorů. Výstupy: Odborné znalosti: Student umí definovat základní druhy supervizí, uvědomuje si jejich potřebu a nutnost v rámci přímé práce s klientem. Zná vybrané hry se zaměřením na emoční zakotvení, relaxaci a sebepoznávání. Odborné dovednosti: Student je schopen vysvětlit potřebu a strukturu supervizí, jak individuální, tak skupinové. Zná základní portfolio otázek ze supervizního rozhovoru. Obecná způsobilost: Student zvládá na základě absolvovaných her základní emoční zakotvení, které může využít ve stresových situacích a komunikacích. Je schopen strukturovat rozhovor tak, aby v základním poradenství dokázal eliminovat stresové situace.
- Osnova
- 1. Seznámení se s cíly semináře, témata
2. Supervizní sezení s tématem zařízení kde praxe probíhá
3. Zážitkové hry se zaměřením na rozvoj empatie
4. Zážitkové hry se zaměřením na komunikaci
5. Supervizí sezení se zaměřením na emočně vypjaté situace
6. Zážitkové hry s prvky dramaterapie
7. Zážitkové hry s prvky arteterapie
8. Sebezkušenostní hry se zaměřením na uvědomění si handicapu
9. Sebezkušenostní hry se zaměřením na uvědomění si handicapu
10. Supervizí sezení se zaměřením na zpětnou vazbu zážitkových her
11. Supervizní sezení k zážitkům z praxe v sociální práci
12. Supervizní sezení k zážitkům z praxe v sociální práci
13. Ukončení semináře
- 1. Seznámení se s cíly semináře, témata
- Literatura
- povinná literatura
- HAVRDOVÁ, Z., HAJNÝ, M. et al. Praktická supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1. info
- VALENTA, M. Dramaterapie. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-7178-586-5. info
- doporučená literatura
- BAKALÁŘ, E., KOPSKÝ, V. I dospělí si mohou hrát. Praha: MF, 1990. info
- Informace učitele
- Studenti se budou aktivně účastnit sebezkušenostních her a supervizního rozhovoru ve skupině a nadnášet témata ze svého aktuálního zaměstnání či probíhající praxe v sociální práci. Výstupy ze seminářů odevzdají v písemné podobě, úkoly mohou konzultovat v rámci konzultačních hodin.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2017/UVSRPCP013