UVSRPV0080 Communication

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2010
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
PhDr. Věra Juříčková, Ph.D.
Institute of Public Administration and Social Policy – Faculty of Public Policies in Opava
Prerequisites (in Czech)
žádné
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je především rozvoj komunikačních dovedností, které se formou praktických zážitkových cvičení zdokonalují. Soustředíme s především na vedení rozhovoru, řešení konfliktu, možnosti vyjednávání. Cvičíme rovněž projev, techniky přesvědčování a vedení porady. Je využívána videokamera, prostřednictvím zpětné vazby má každý student možnost posoudit svoje projevy a rozvíjet schopnost komunikovat tak, aby jeho komunikace dosahovala žádoucí efekt v konkrétním komunikačním kontextu. Pro komunikaci užíváme témata, která vycházejí z aktuálních problémů ve společnosti nebo ze zájmu studentů. Na semináři je požadováno, aby si každý student připravil krátký projev na libovolné téma. Dalším úkolem je napsání eseje v rozsahu 4 stran, téma bude upřesněno v průběhu výuky.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Neverbální komunikace v praxi - mimika, haptika, proxemika, posturologie, kinezika
    2. Neverbální komunikace - paralingvistika, komunikace prostřednictvím předmětů
    3. Verbální komunikace
    4. Vedení rozhovoru
    5. Příprava veřejného projevu a jeho přednes
    6. Vedení porady
    7. Konflikt - porozumění konfliktu, přístupy ke konfliktu
    8. Způsoby řešení konfliktu
    9. Vyjednávání a úloha mediátora. Dohoda
    10. Účinná argumentace. Přesvědčování
    11. Asertivní techniky
    12. Týmová spolupráce
Literature
    required literature
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha: Portál, 2002. info
  • BELZ, H., SIEGRIST M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. info
  • DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-988-8. info
  • ČAKRT, M. Konflikty v řízení a řízení konfliktu. Praha: Management Press, 2000. info
  • HURST, B. Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85424-40-1. info
  • PLAMÍNEK, J. Řešení konfliktů a umění rozhodovat. Praha: Argo, 1994. ISBN 80-85794-14-4. info
    recommended literature
  • VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005. info
  • TERMANN, S. Umění přesvědčit a vyjednat. Praha, Grada, 2002. ISBN 80-247-0304-1. info
  • ŠULEŘ, O. Jak vést a řídit porady. Praha: Computer Press, 2001. info
  • KNAPP, M.L., VANGELISTI, J. Interpersonal Communication and Human Relationship. Boston: Allyn§Bacon, 2000. info
  • BERNE, E. Co řeknete, až pozdravíte. Praha: Portál, 1997. info
  • URY, W. Jak překonat nesouhlas. Praha: Management Press, 1995. info
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Tajemství úspěšného jednání. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-85623-84-6. info
  • FISHER, R., PATTON, W., Ury W. Dohoda jistá. Praha: Management Press, 1994. info
Teaching methods
Interactive lecture
Lecture supplemented with a discussion
Assessment methods
Written exam
The analysis of student 's performance
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1993, Winter 1994, Winter 1995, Winter 1996, Winter 1997, Winter 1998, Winter 1999, Winter 2000, Winter 2001, Winter 2002, Winter 2003, Winter 2004, Winter 2005, Winter 2006, Winter 2007, Winter 2008, Winter 2009, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2010/UVSRPV0080