FVP:UVSRPCP020 Supervize odborné praxe II - Informace o předmětu
UVSRPCP020 Supervize odborné praxe II
Fakulta veřejných politik v Opavězima 2020
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Lucie Kamrádová, Ph.D. (cvičící)
JUDr. Marie Sciskalová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Ladislav Průša, CSc.
Ústav veřejné správy a sociální politiky – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: JUDr. Marie Sciskalová, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UVSRPCP020/A: Út 12:15–13:00 C207, L. Kamrádová
- Předpoklady
- FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Veřejná správa a sociální politika (program FVP, B6731-SPSP)
- Cíle předmětu
- Předmět je určen pro základní orientaci v problematice zaměstnanců ve veřejné správě. Prakticky navazuje na předmět Odborná praxe II., který v zimním semestru studenti průběžně plní ve vybrané organizaci veřejné správy. Předmět slouží studentům jako metodická podpora v oblasti výkonu praxe, a to v případech vyskytujících se problémů při výkonu praxe nebo dotazů týkajících se výkonu praxe ve vybraných organizacích. Výstupy: Odborné znalosti: Student umí definovat základní druhy supervizí, uvědomuje si jejich potřebu a nutnost v rámci přímé práce s klientem. Zná vybrané hry se zaměřením na emoční zakotvení, relaxaci a sebepoznávání. Odborné dovednosti: Student je schopen vysvětlit potřebu a strukturu supervizí, jak individuální, tak skupinové. Zná základní portfolio otázek ze supervizního rozhovoru. Obecná způsobilost: Student zvládá na základě absolvovaných her základní emoční zakotvení, které může využít ve stresových situacích a komunikacích. Je schopen strukturovat rozhovor tak, aby v základním poradenství dokázal eliminovat stresové situace.
- Osnova
- 1. Seznámení se s cíli semináře
2. Supervizní sezení s tématem zařízení, kde praxe probíhá
3. Supervizní sezení s tématem zařízení, kde praxe probíhá
4. Zahřívací hry zaměřená na emoce
5. Zážitkové hry zaměřené na fantazii a představivost
6. Zážitkové hry na sebepoznání a vnímání okolí
7. Zážitkové hry na sebepoznání a vnímání okolí
8. Supervizní sezení k aktuálním otázkám praxe
9. Zážitkové hry zaměřené na handicap
10. Zážitkové hry zaměřené na handicap
11. Supervizí sezení
12. Artefiletické hry
13. Shrnutí a uzavření semináře
- 1. Seznámení se s cíli semináře
- Literatura
- povinná literatura
- HAVRDOVÁ, Z., HAJNÝ, M. et al. Praktická supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1. info
- VALENTA, M. Dramaterapie. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-7178-586-5. info
- PAČESOVÁ, M. Lékař, pacient a Michael Bálint. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-491-8. info
- doporučená literatura
- BAKALÁŘ, E., KOPSKÝ, V. I dospělí si mohou hrát. Praha: MF, 1990. info
- Informace učitele
- Studenti se budou aktivně účastnit sebezkušenostních her a supervizního rozhovoru ve skupině a nadnášet témata ze svého aktuálního zaměstnání či probíhající praxe v sociální práci. Výstupy ze seminářů odevzdají v písemné podobě, úkoly mohou konzultovat v rámci konzultačních hodin.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2020/UVSRPCP020