UPPVJK024 Seminář k bakalářské práci I

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2025
Rozsah
10/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lucia Drotárová, PhD. (přednášející)
doc. PhDr. PaedDr. Kamil Janiš, CSc. (přednášející)
PhDr. Pavel Kliment, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Vladimíra Kocourková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Slováček, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Radim Badošek, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Kočí, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, PhD. (cvičící)
Garance
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
UPPVJK024/A: Pá 26. 9. 8:05–9:40 PED, Pá 17. 10. 8:05–9:40 PED, Pá 31. 10. 17:15–18:50 PED, Pá 21. 11. 7:15–8:50 PED, Pá 5. 12. 8:05–9:40 PED, V. Kocourková
UPPVJK024/B: Pá 26. 9. 12:15–13:50 PED, Pá 17. 10. 8:05–9:40 PED, Pá 31. 10. 8:05–9:40 PED, Pá 14. 11. 8:05–9:40 PED, Pá 5. 12. 8:05–9:40 PED, T. Matulayová
UPPVJK024/C: Pá 26. 9. 12:15–13:50 PED, Pá 17. 10. 17:15–18:50 PED, Pá 31. 10. 8:05–9:40 PED, Pá 21. 11. 15:35–17:10 PED, Pá 5. 12. 8:05–9:40 PED, P. Slováček
UPPVJK024/D: Pá 26. 9. 12:15–13:50 PED, Pá 10. 10. 7:15–8:50 PED, Pá 31. 10. 8:05–9:40 PED, Pá 14. 11. 8:05–9:40 PED, Pá 5. 12. 8:05–9:40 PED, L. Drotárová
UPPVJK024/F: Pá 26. 9. 12:15–13:50 PED, Pá 17. 10. 8:05–9:40 PED, Pá 31. 10. 8:05–9:40 PED, Pá 14. 11. 8:05–9:40 PED, Pá 5. 12. 8:05–9:40 PED, J. Kočí
UPPVJK024/G: Pá 26. 9. 15:35–17:10 PED, Pá 10. 10. 7:15–8:50 PED, Pá 31. 10. 8:05–9:40 PED, Pá 14. 11. 8:05–9:40 PED, Pá 5. 12. 8:05–9:40 PED, K. Janiš
UPPVJK024/H: Pá 26. 9. 12:15–13:50 PED, Pá 17. 10. 8:05–9:40 PED, Pá 31. 10. 8:05–9:40 PED, Pá 14. 11. 8:05–9:40 PED, Pá 5. 12. 8:05–9:40 PED, R. Badošek
Předpoklady
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět formuje klíčové kompetence koncepčního vědeckého projevu studenta, schopnost práce s odbornou literaturou a její interpretaci.
Cílem předmětu je aplikovat získané vědomosti, dovednosti osvojených výzkumných metod a technik při zpracování konkrétního problému, koncipování práce, podílení se na analýze a řešení modelových situací souvisejících s řešením závěrečné práce. Cílem je, zpracování tématu podle schváleného zadání, kontextualizace problematiky, literární rešerše, realizace odpovídajících analýz, např. analýzy potřeb společnosti a cílové skupiny.
Výstupy z učení
VÝSTUPY Z UČENÍ:
Student pod vedením vedoucího práce prokáže schopnost:
samostatné práce,
definovat a strukturovat téma bakalářské práce podle schváleného zadání.
pracovat s odbornou literaturou i jinými zdroji informací (vyhledávat, třídit a zobecňovat informace),
analyzovat a vysvětlit kontext vybraného tématu,
pochopení a prezentace současného stavu výzkumu v dané oblasti
provádění literární rešerše s využitím relevantních zdrojů
kritického hodnocení a syntézy informací získaných z literatury
postupovat v souladu s etickými zásadami vědecké/odborné práce.
Osnova
Viz. kritéria ke zpracování BP podle zvoleného typu práce
Literatura
    povinná literatura
  • GERŠLOVÁ, J. Vádemékum vědecké a odborné práce. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-7431-002-7. info
  • KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0079-8. info
  • Literatura a prameny odpovídající tématu bakalářské práce.
  • PUNCH, K. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5.
  • Vnitřní předpisy Fakulty veřejných politik v Opavě a Slezské univerzity v Opavě.
    doporučená literatura
  • BENDOVÁ, K. et al. Manuál pro psaní diplomových prací na Katedře psychologie FF UP v Olomouci. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2930-4.
  • HENDL.J.,RER,J. Metody výzkumu a evaluace. Praha, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1. info
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
  • CHRÁSKA, M. aI. KOČVAROVÁ.Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-553-5.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2. vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3. info
Výukové metody
slovní
Metody hodnocení
hodnocení zpracováné části bakalářské práce - část 1 z manuálu (odevzdání do odevzdávárny v IS u příslušného předmětu)
Informace učitele
Student je povinnen průběžné práci konzultovat. Student má povinnost průběžně během semestru do odevzdávárny u daného předmětu v IS (vždy do odevzdávárny svého vedoucího práce) vkládat veškeré materiály ke konzultacím.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, akreditace zima, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024, léto 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2025/UPPVJK024