OPF:CVABPOKC Obch. jednání a koresp. v CJ - Informace o předmětu
CVABPOKC Obchodní jednání a korespondence v cizím jazyce
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Rozvrh
- Po 8:05–9:40 studovna Na Vyhlídce
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && (ROCNIK(2) || ROCNIK(3))
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Mezinárodní obchod (program OPF, B_MZO)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentovi takové znalosti a dovednosti, které mu umožní vést obchodní jednání v cizím jazyce, zvládnout odbornou teminologii a současně zpracovat obchodní cizojazyčnou korespondenci zaměřenou na standardní obchodní situace jako jsou např. nabídka, objednávka, reklamace, atp., včetně dlaších kompetencí z oblasti vyjednávání, prezentací, komunikace v dalších vybraných obchodních situacích.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude schopen: - aplikovat získáné znalosti a vést obchodní jednání v cizím jazyce, - použít odbornou teminologii - zvládnout obchodní cizojazyčnou korespondenci zaměřenou na standardní obchodní situace jako jsou např. nabídka, objednávka, reklamace, atp., a také vyjednávat, prezentovat a komunikovat ve specifických obchodních situacích.
- Osnova
- 1. První kontakty
Oslovení v rámci dodavatelských vztahů. Tvorba obchodní dokumentace. Komunikace v rámci dodavatelsko- odběratelských vztahů – formulace dopisů v obchodním styku (poptávka, nabídka, objednávka, stížnost, reklamace).
Telefonování. E-mailová forma.
2. Cestování
Rezervace letu. Vypůjčení auta. Na letišti. V hotelu. Řešení mimořádných události. Praktický trénink. Vyhodnocení zvládnutí nezbytných kompetencí v této oblasti. Kulturní a lokální jazykové tipy.
3. Firma
Příjezd do firmy. Seznamujeme se s novými kolegy. Oblast podnikání. Orientujeme se v prostoru. Příprava konferenčních prostor. Příprava na prezentaci firmy. Realizace prezentace firmy. Vyhodnocení prezentace firmy. Kulturní a lokální jazykové tipy.
4. Úspěšná obchodní komunikace
Jednání a porady – příprava na poradu a její vedení. Odborná rozprava – základní pojmoslovný aparát. Účastníci jednání. Zápis z porady nebo jednání. Řešení běžných i mimořádných události.
5. Vyjednávání
Předkládání obchodní nabídky. Odmítnutí nabídky. Podmínky obchodní dohody. Jak získat čas na vyjednávání. Dosažení dohody. Příprava na jednání. Realizace jednání. Vyhodnocení jednání. Kulturní a lokální jazykové tipy.
6. Prezentace
Zahájení prezentace. Základní pojmoslovný aparát. Hlavní část prezentace, popis tabule, grafů, schémat. Ukončujeme prezentaci. Příprava na prezentaci. Realizace prezentace. Vyhodnocení prezentace. Specifika ve vybraných regionech.
7. Po pracovní době
Osobní pozvání. V restauraci. Společenská konverzace. Ukončení pracovního a neformálního setkání. Další společenské události a jejich úspěšné zvládnutí v mezinárodním kontextu. Kulturní a lokální jazykové tipy.
- 1. První kontakty
- Literatura
- povinná literatura
- KANSY, H., 2011. Společenská konverzace v angličtině. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1373-X.
- O’BRIEN, B., 2010. Business English. Porady, jednání, schůzky. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3091-2.
- Povinná: GOUDSWAARD, G., 2006. Business English. Korespondence, porady, prezentace, obchodní jednání a společenská konverzace. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-7169-850-4.
- doporučená literatura
- GLUCHOWSKI, G., FORSTER, L., 2007. Business English – zdokonalte svou obchodní angličtinu. Praha: Grada Publishing. ISBN 8024720108, 9788024720104.
- FORSTER, L, KUFNER, S., 2012. Moderní Business English. Grada Publishing. ISBN 978-80-247-8086.
- TILLEY, R., 2005. Business English – Korespondence. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1179-6.
- Výukové metody
- Teoretická příprava, přednáška, seminář, praktická cvičení
- Metody hodnocení
- Hodnotící metody: docházka na semináře min. 60 % (10 % hodnocení), 2 průběžné testy (20 % hodnocení), seminární práce a její prezentace (10 % hodnocení), ústní zkouška (60 % hodnocení).
- Informace učitele
- nerelevantní
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2024/CVABPOKC