CVABPOKC Obchodní jednání a korespondence v cizím jazyce

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2024
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Rozvrh
Po 8:05–9:40 studovna Na Vyhlídce
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
CVABPOKC/01: Po 9:45–11:20 studovna Na Vyhlídce, J. Karpeta
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && (ROCNIK(2) || ROCNIK(3))
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentovi takové znalosti a dovednosti, které mu umožní vést obchodní jednání v cizím jazyce, zvládnout odbornou teminologii a současně zpracovat obchodní cizojazyčnou korespondenci zaměřenou na standardní obchodní situace jako jsou např. nabídka, objednávka, reklamace, atp., včetně dlaších kompetencí z oblasti vyjednávání, prezentací, komunikace v dalších vybraných obchodních situacích.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student bude schopen: - aplikovat získáné znalosti a vést obchodní jednání v cizím jazyce, - použít odbornou teminologii - zvládnout obchodní cizojazyčnou korespondenci zaměřenou na standardní obchodní situace jako jsou např. nabídka, objednávka, reklamace, atp., a také vyjednávat, prezentovat a komunikovat ve specifických obchodních situacích.
Osnova
  • 1. První kontakty
    Oslovení v rámci dodavatelských vztahů. Tvorba obchodní dokumentace. Komunikace v rámci dodavatelsko- odběratelských vztahů – formulace dopisů v obchodním styku (poptávka, nabídka, objednávka, stížnost, reklamace).
    Telefonování. E-mailová forma.
    2. Cestování
    Rezervace letu. Vypůjčení auta. Na letišti. V hotelu. Řešení mimořádných události. Praktický trénink. Vyhodnocení zvládnutí nezbytných kompetencí v této oblasti. Kulturní a lokální jazykové tipy.
    3. Firma
    Příjezd do firmy. Seznamujeme se s novými kolegy. Oblast podnikání. Orientujeme se v prostoru. Příprava konferenčních prostor. Příprava na prezentaci firmy. Realizace prezentace firmy. Vyhodnocení prezentace firmy. Kulturní a lokální jazykové tipy.
    4. Úspěšná obchodní komunikace
    Jednání a porady – příprava na poradu a její vedení. Odborná rozprava – základní pojmoslovný aparát. Účastníci jednání. Zápis z porady nebo jednání. Řešení běžných i mimořádných události.
    5. Vyjednávání
    Předkládání obchodní nabídky. Odmítnutí nabídky. Podmínky obchodní dohody. Jak získat čas na vyjednávání. Dosažení dohody. Příprava na jednání. Realizace jednání. Vyhodnocení jednání. Kulturní a lokální jazykové tipy.
    6. Prezentace
    Zahájení prezentace. Základní pojmoslovný aparát. Hlavní část prezentace, popis tabule, grafů, schémat. Ukončujeme prezentaci. Příprava na prezentaci. Realizace prezentace. Vyhodnocení prezentace. Specifika ve vybraných regionech.
    7. Po pracovní době
    Osobní pozvání. V restauraci. Společenská konverzace. Ukončení pracovního a neformálního setkání. Další společenské události a jejich úspěšné zvládnutí v mezinárodním kontextu. Kulturní a lokální jazykové tipy.
Literatura
    povinná literatura
  • KANSY, H., 2011. Společenská konverzace v angličtině. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1373-X.
  • O’BRIEN, B., 2010. Business English. Porady, jednání, schůzky. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3091-2.
  • Povinná: GOUDSWAARD, G., 2006. Business English. Korespondence, porady, prezentace, obchodní jednání a společenská konverzace. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-7169-850-4.
    doporučená literatura
  • GLUCHOWSKI, G., FORSTER, L., 2007. Business English – zdokonalte svou obchodní angličtinu. Praha: Grada Publishing. ISBN 8024720108, 9788024720104.
  • FORSTER, L, KUFNER, S., 2012. Moderní Business English. Grada Publishing. ISBN 978-80-247-8086.
  • TILLEY, R., 2005. Business English – Korespondence. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1179-6.
Výukové metody
Teoretická příprava, přednáška, seminář, praktická cvičení
Metody hodnocení
Hodnotící metody: docházka na semináře min. 60 % (10 % hodnocení), 2 průběžné testy (20 % hodnocení), seminární práce a její prezentace (10 % hodnocení), ústní zkouška (60 % hodnocení).
Informace učitele
nerelevantní
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2024/CVABPOKC