MARE116S Marketing měst a obcí

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2009
Rozsah
Přednáška 1 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Vaštíková (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Vaštíková
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Kurz objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy.Vysvětluje používání marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
Osnova
  • Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Kurz objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy.Vysvětluje používání marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
    1. Obecná východiska
    2. Určení marketingového prostředí
    3. Marketingový informační systém
    4. Segmentace a positioning municipalit.
    5. Marketingový mix obce
    6. Produkt obce
    7. Cena produktu
    8. Volba distribučních kanálů
    9. Materiální prostředí obce
    10. Komunikační mix a lidé
    11. Procesy poskytování produktu
    12. Strategie municipality
    13. Podnikatelská kultura municipality
    14. Marketing strategie obce a partnerství
Literatura
    povinná literatura
  • Periodika Veřejná správa a Moderní obec. info
  • JANEČKOVÁ,L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
    doporučená literatura
  • SMITH,H. City marketing. Oxford: Univerzity Press, 1993. info
  • WELSH, K. Marketing in Local Government. Essex.: Longman House Harlow, 1989. info
Informace učitele
Vypracování projektu nebo eseje dle zadání vyučujícího v rozsahu cca 10 hodin práce studenta. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání projektu ve stanoveném termínu a formě. Jeho hodnocení je součástí celkového hodnocení studenta z daného předmětu. Předmět je ukončen písemnou zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012.