KCRCMHS Marketing hotelových služeb

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2010
Rozsah
8/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jana Stuchlíková (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (přednášející)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící)
Ing. Marta Wilczková (cvičící)
Ing. Dagmar Zorková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je připravit studenty pro manažerskou práci v hotelovém průmyslu, seznámit je s procesem marketingového plánování, rozhodování, organizování, komunikace, motivace, propagace, kontroly a s možnostmi využití všech nástrojů marketingového mixu hotelu ke stanovení a dosažení vytyčených cílů. Studenti si tak prohloubí teoretické znalosti získané v předmětu marketing a dokáží je prakticky aplikovat v podmínkách hotelového a restauračního provozu i v podmínkách hotelových řetězců
Osnova
  • 1. Marketing služeb a specifika marketingového mixu ubytovacích zařízení
    2. Poptávka po stravovacích a ubytovacích službách
    3. Marketingový informační systém hotelnictví
    4. Význam analýzy trhu a využití marketingového výzkumu v hotelnictví
    5. Vývoj a zavádění nových služeb
    6. Balíčky služeb ubytovacích zařízení
    7. Propagace v hotelnictví
    8. Formy propagace
    9. Destinační marketing/management
    10. Event marketing v hotelnictví
    11. Využití forem elektronického marketingu v hotelnictví
    12. Marketingové plánování v hotelnictví
    13. Marketingový plán hotelu
Literatura
    povinná literatura
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
  • FERNER, FRITZ-KARL. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava: SPN, 1993. ISBN 80-08-01978-6. info
    doporučená literatura
  • KOSMÁK, P. Hotelové podnikání a integrační procesy. Praha: VŠH, 2005. ISBN 80-86578-50-X. info
  • ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
  • BERÁNEK, J., KOTEK, P. Řízení hotelového provozu. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-400-2. info
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
  • NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
  • KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
Informace učitele
seminární práce, 50% povinná účast na seminářích, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2010/KCRCMHS