CVABPCTR Trendy v cestovním ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2020
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • 1. Trendy v cestovním ruchu
    Trendy a jejich vývoj v cestovním ruchu, vyhledávaní a implementace trendů do nabídky. Postup při sestavování úspěšného produktu.
    2. Nové formy využití krajiny v cestovním ruchu
    Chatařství a chalupářství, golf, cykloturistika, agroturistika, hipoturistika, glamping, skanzeny. Sportovní areály a adrenalinový cestovní ruch.
    3. Trendy z pohledu motivace účastníků
    Gastronomický cestovní ruch, léčebný turismus, DarkTourism, dobrodružný cestovní ruch, event turismus, svatební turistika, filmový turismus, kosmická turistika, Voluntarismus, náboženský cestovní ruch, Geocashing.
    4. Trendy z pohledu potřeb cílových skupin
    Cestovní ruch seniorů a cestování osob se zdravotním postižením, cestovní ruch sexuálních menšin, cestovní ruch zaměřený na segment LOHAS, cestovní ruch košer a halal, YouthTravel, generace Y, dovolená pro jednotlivce, dámské individuální cestování.
    5. Další trendy cestovního ruchu
    Industriální cestovní ruch, montánní turistika, poznávací turistika, aktivní a dobrodružné výlety, Evropa na otočku, odpovědný cestovní ruch, asketická dovolená, Responsible Travel, Couch Surfing. Využití mobilních aplikací a internetu v cestovním ruchu.
    6. Trendy cestovního ruchu podle Vize 2020
    Prognóza vývoje mezinárodního cestovního ruchu, regionální trendy mezinárodního cestovního ruchu, klíčové trendy nabídky a poptávky v mezinárodním cestovním ruchu i v regionech.
Literatura
    povinná literatura
  • GOELDNER, CH. R. and J. R. B. RITCHIE. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Online. Brno: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-265-0298-2. [citováno 2024-04-23] info
  • Kotíková, H. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Online. Praha, 2013, [citováno 2024-04-23] info
    doporučená literatura
  • PALÁTKOVÁ, M. Mezinárodní turismus. Online. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grad, 2013. ISBN 978-80-247-4862-7. [citováno 2024-04-23] info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Online. Praha:Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. [citováno 2024-04-23] info
  • CONRADY, R. and M. BUCK. Trends and issues in globaltourism. Online. Heidelberg: Springer, 2011. ISBN 978-3-642-17766-8. [citováno 2024-04-23] info
  • KOTÍKOVÁ, H. a E. SCHWARTZHOFFOVÁ. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Online. Praha: MMR ČR, 2008. ISBN 978-80-87147-04-7. [citováno 2024-04-23] info
Informace učitele
Požadavky na studenta: účast na seminářích, zpracování a prezentace seminární práce.
Hodnotící metody: docházka na semináře min. 60 % (10 % hodnocení), zpracování a prezentace seminární práce (20 % hodnocení), písemná zkouška (70 % hodnocení).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2019, léto 2022, léto 2023, léto 2024.