OPF:CVABPCTR Trendy v cestovním ruchu - Informace o předmětu
CVABPCTR Trendy v cestovním ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Klára Václavínková (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. - Rozvrh
- Út 10:35–11:20 VD103
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && ROCNIK(3)
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Cestovní ruch a turismus (program OPF, B_CRT)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou trendů v cestovním ruchu. Vysvětlit využití trendů do nabídky produktu podniku cestovního ruchu, orientovat se v zařazení jednotlivých trendů dle určitého členění, specifikovat jednotlivé trendy počínaje golfem, přes gastroturismu, Geocashing, Couch Surfing až po trendy nabídky a poptávky v mezinárodním cestovním ruchu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- identifikovat jednotlivé trendy v cestovním ruchu;
- specifikovat trendy dle forem využití krajiny;
- specifikovat trendy z pohledu motivace účastníků;
- specifikovat trendy z pohledu potřeb cílových skupin;
- specifikovat další trendy jako například montánní turismus;
- popsat regionální trendy mezinárodního cestovního ruchu;
- aplikovat trendy do nabídky produktů podniků cestovního ruchu; - Osnova
- 1. Trendy v cestovním ruchu
Trendy a jejich vývoj v cestovním ruchu, vyhledávaní a implementace trendů do nabídky. Postup při sestavování úspěšného produktu.
2. Nové formy využití krajiny v cestovním ruchu
Chatařství a chalupářství, golf, cykloturistika, agroturistika, hipoturistika, glamping, skanzeny. Sportovní areály a adrenalinový cestovní ruch.
3. Trendy z pohledu motivace účastníků
Gastronomický cestovní ruch, léčebný turismus, DarkTourism, dobrodružný cestovní ruch, event turismus, svatební turistika, filmový turismus, kosmická turistika, Voluntarismus, náboženský cestovní ruch, Geocashing.
4. Trendy z pohledu potřeb cílových skupin
Cestovní ruch seniorů a cestování osob se zdravotním postižením, cestovní ruch sexuálních menšin, cestovní ruch zaměřený na segment LOHAS, cestovní ruch košer a halal, YouthTravel, generace Y, dovolená pro jednotlivce, dámské individuální cestování.
5. Další trendy cestovního ruchu
Industriální cestovní ruch, montánní turistika, poznávací turistika, aktivní a dobrodružné výlety, Evropa na otočku, odpovědný cestovní ruch, asketická dovolená, Responsible Travel, Couch Surfing. Využití mobilních aplikací a internetu v cestovním ruchu.
6. Trendy cestovního ruchu podle Vize 2020
Prognóza vývoje mezinárodního cestovního ruchu, regionální trendy mezinárodního cestovního ruchu, klíčové trendy nabídky a poptávky v mezinárodním cestovním ruchu i v regionech.
- 1. Trendy v cestovním ruchu
- Literatura
- povinná literatura
- KRAČMÁR, S. a kol., 2019. Kulinářský cestovní ruch - vybrané kapitoly. Praha: Key Publishing. ISBN 978-80-7418-315-7.
- PELLEŠOVÁ, Pavlína. Trendy v cestovním ruchu: Distanční studijní text. 1. vyd. Karviná, 2018, 182 s. ISBN 978-80-7510-302-4. info
- GOELDNER, CH. R. and J. R. B. RITCHIE. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. Brno: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-265-0298-2. info
- Kotíková, H. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha, 2013. info
- doporučená literatura
- MICHELLI, J. A., 2020. The airbnb way: 5 Leadership Lesson for Ignitings Growth Through Loyalty. Community, and Belonging. New York: MC Graw Hill. ISBN 978-1-260-45544-1.
- BUSULWA, R., N. EVANS, A. OH and M. KANG, 2021. Hospitality management and Digital Transformation. Routledge. ISBN 978-0-367-3452-1.
- PALÁTKOVÁ, M. Mezinárodní turismus. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grad, 2013. ISBN 978-80-247-4862-7. info
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha:Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. info
- CONRADY, R. and M. BUCK. Trends and issues in globaltourism. Heidelberg: Springer, 2011. ISBN 978-3-642-17766-8. info
- KOTÍKOVÁ, H. a E. SCHWARTZHOFFOVÁ. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha: MMR ČR, 2008. ISBN 978-80-87147-04-7. info
- Výukové metody
- přednáška seminář individuální konzultace demonstrace dovedností
- Metody hodnocení
- - účast na seminářích – 10 % hodnocení, - zpracování a prezentace seminární práce – 20 % hodnocení, - písemný test – 70 % hodnocení
- Informace učitele
- Požadavky na studenta: účast na seminářích, zpracování a prezentace seminární práce.
Hodnotící metody: docházka na semináře min. 60 % (10 % hodnocení), zpracování a prezentace seminární práce (20 % hodnocení), písemná zkouška (70 % hodnocení). - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2022/CVABPCTR