OPF:CVABPJN1 Profesní němčina 1 - Informace o předmětu
CVABPJN1 Profesní němčina 1
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CVABPJN1/01: Čt 8:05–9:40 B206, H. Bobáková
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && !NOWANY( CVABPJA1 Profesní angličtina 1 , CVABPJA2 Profesní angličtina 2 , CVABPJA3 Profesní angličtina 3 , CVABPJA4 Odborný jazyk anglický 4 )
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Studentovi, který získá certifikát z cizího jazyka s mezinárodní platností, bude na požádání uznána příslušná část dle dosažené úrovně jazyka. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví (program OPF, B_BPP)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Obchod a marketing (program OPF, B_EM)
- Podnikání (program OPF, B_EM)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Ekonomika cestovního ruchu)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Finance podniku)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Management hotelnictví)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Marketing a obchod)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Podnikání)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_VES)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky v prvním ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v cizím jazyce jsou orientovány na běžné profesní situace, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní profesní reality. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v cizím jazykovém prostředí. Systematicky vede k získání mezinárodních certifikátu na úrovni B1a k přípravě na další mezinárodní zkoušky.
- Výstupy z učení
- Student requirements: participation and discussion in seminars, continuous tests.
Assessment methods: compulsory participation in seminars 60%, discussion in seminars, continuous oral test (20% of evaluation), continuous written test (20% of evaluation), final credit test (60% of evaluation). - Osnova
- 1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
2. Auf der Bank, auf der Messe
3. Wegbeschreibung
4. Berufliche Qualifikation
5. Bewerbungsschreiben
6. Arbeitsverhältnis, Arbeitsbedingungen
7. Produktpräsentation
8. Eigenschaft, Austattung, Leistung
9. Messebeteiligung
10. Kundenbesuch
11. Kundenkartei, Vertriebsorganisation
12. Auftragsbearbeitung
13. Auftragsabwicklung
1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
Mündliche, schriftliche Kontaktaufnahme, Konjunktiv II: höfliche Bitte Könnten Sie? Modalverb lassen.
2. Auf der Bank, auf der Messse
Begegnungen, Verabredungen auf der Messe, Terminverabredung, Terminbestätigung, Konjunktiv II: Wunsch, Bitte Hätten/Würden Sie?
3. Wegbeschreibung, Reiseverbindungen
Frage nach dem Weg, Ortsangaben: rechts von, nahe bei, Konjunktiv II: höfliche Frage Ginge/Wäre/Ließe?
4. Berufliche Qualifikation, Anforderungen
Persönlichkeitsmerkmale, Anforderungen, Tätigkeiten, Präpositionen mit dem Genitiv: hinsichtlich, bezüglich
5. Bewerbungsschreiben, Vorstellungsgespräch
Form des Bewerbungsschreibens, Neigung und Eignung, Anforderung: soll...haben...sein?
6. Arbeitsverhältnis, Arbeitsbedingungen
Arbeitsverhältnis als eine Beziehung zwischen dem Arbeitnehmer und Arbeitgeber, günstige Arbeitsbedingungen, Nebensatz mit während, Infinitivkonstruktionen.
7. Produktpräsentation
Produktmermale, Begründen: weil, denn, nämlich, deshalb. Konstruktionen: Ist von?, Ist mit ausgestattet, sorgt für.
8. Eigenschaft, Austattung, Leistung
Eigenschaft: Wie ist das Produkt? Austattung: Was hat das Produkt? Leistung: Was kann das Produkt? Konstruktionen: weist auf, zeichnet sich durch...aus, verfügt über, ermöglicht....
9. Messebeteiligung
Essen, Austellungen, Besuche, Waren für Produkte und Dienstleistungen, Art der Messen. Adjektive/Nomen: -freundlich(keit), -los(igkeit), ...(ität).
10. Kundenbesuch
Vorbereitungen für einen Kundenbesuch, Sachbearbeiter, Außendienstmitarbeiter, Besprechungsplan. Einwände: aber, allerdings, nur.
11. Kundenkartei, Vertriebsorganisation
Kundengewinnung, Interessentenkartei, Interessentendatei. Konjunktiv II (Vergangenheit) mit/ohne Modalverb.
12. Auftragsbearbeitung
Angebot und Auftrag. Der Auftrag ist da. Wege zum Kaufvertrag. Partizip II als Attribut.
13. Auftragsabwicklung
Abgabe des Angebots, Bestätigung des Angebots. Auftraggeber, Auftragnehmer, Verkaufsverhandlungen. Attribute: Partizip I und II, Relativsatz.
- 1. Geschäftliche Kontaktaufnahme
- Literatura
- povinná literatura
- BOBÁKOVÁ, H. Wirtschaftsdeutsch 1. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-827-8. info
- Dr. Norbert Becker, Dr. Jörg Braunert. Alltag, Beruf & Co. 5. München: Max Hueber Verlag, 2011. ISBN 978-3-19-501590-5. info
- Buscha, Anne, Linthout, Gisela. Geschäftskommunikation - Verhandlungssprache. München: Max Hueber Verlag, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9. info
- BERGELOVÁ, E. Jazyková obchodní průprava - Deutsch im Berufsleben. Plzeň: Fraus, 2004. ISBN 80-7238-315-9. info
- BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 2002. ISBN 3-19-001591-0. info
- Kerstin Namuth, Thomas Lüthi. Gesprächstraining Deutsch für den Beruf. München: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 978-3-19-007246-0. info
- doporučená literatura
- Braunert, J., Schlenker, W. Aufbaukurs Lehrbuch Unternehmen Deutsch. Stuttgart, 2007. ISBN 978-3-12-675745-4. info
- Braunert, J., Schlenker, W. Aufbaukurs Arbeitsbuch Unternehmen Deutsch. Stuttgart, 2006. ISBN 3-12-675746-4. info
- Eismann, V. Wirtschafstkommunikation Deutsch 2. Linz, 2005. ISBN 3-468-90476-2. info
- Výukové metody
- Seminární výuka
- Metody hodnocení
- Student requirements: participation and discussion in seminars, continuous tests.
Assessment methods: compulsory participation in seminars 60%, discussion in seminars, continuous oral test (20% of evaluation), continuous written test (20% of evaluation), final credit test (60% of evaluation). - Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě:
1/ 1 průběžného ústního testu,
2/ 1 písemného průběžného testu,
3/ 1 semestrální práce,
4/ závěrečného písemného testu.
Posluchači mají možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 4 Seminář 26 Zápočet 30 Celkem 60 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2024/CVABPJN1