PEMBPMAR Marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2019
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Radka Bauerová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Daniel Kvíčala, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Rozvrh
St 8:05–9:40 AULA
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PEMBPMAR/01: Út 13:05–13:50 A217, R. Bauerová
PEMBPMAR/02: Út 13:55–14:40 A217, R. Bauerová
Předpoklady
FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P ) && ROCNIK ( 2 , 3 )
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 58 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/58, pouze zareg.: 0/58
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky o podstatě a fungování současného marketingu. V první části jsou vysvětleny základní pojmy a principy marketingu a marketingového strategického plánování. Další část je věnována analýze marketingového prostředí, řízení marketingových informací a charakteristice spotřebního trhu a B2B trhů, jejich chování a rozhodovacím procesům, které na těchto trzích probíhají. Nosná část předmětu je zaměřena na charakteristiku jednotlivých nástrojů marketingového mixu - produktu, ceny, dostupnosti a nástrojů marketingové komunikace. Závěrečná kapitola přibližuje problematiku marketingu služeb a využívání marketingu v malých a středních firmách.
Osnova
  • 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
    2. Příprava marketingových strategií a plánů
    3. Marketingové prostředí
    4. Zabezpečování marketingových informací
    5. Analýza spotřebních trhů
    6. Analýza B2B trhů a konkurence
    7. Segmentace trhu, Targeting a Positioning
    8. Produkt a produktová politika
    9. Dostupnost produktu a marketingová logistika
    10. Cena a cenová politika
    11. Marketingová komunikace
    12. Marketingové aplikace
Literatura
    povinná literatura
  • HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SLU Karviná, 2014. info
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-4150-5. 2013. info
  • KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. 2013. info
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-247-0513-3. 2004. info
    doporučená literatura
  • MATUŠÍNSKÁ, K., STOKLASA, M. Marketing in Theory and Practice. Karviná: OPF Karviná, 2012. info
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing Management.14th. ISBN 978-0-13-210292-6. 2012. info
  • KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J. a ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. evropské. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-247-1545-2. 2007. info
Výukové metody
Demonstrace dovedností
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
Průběžný test, písemná forma zkoušky, jiná zátěž.
AktivityNáročnost [h]
Ostatní studijní zátěž37
Přednáška39
Zkouška40
Celkem116
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021.