OPF:PEMBPMAR Marketing - Informace o předmětu
PEMBPMAR Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2020
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Radka Bauerová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Daniel Kvíčala, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh
- Út 9:45–11:20 VS
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && ROCNIK(2,3)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 33 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/33, pouze zareg.: 0/33 - Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, B_HOSPOL)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN, směr Ekonomika cestovního ruchu)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Účetnictví a daně (program OPF, B_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky o podstatě a fungování současného marketingu. V první části jsou vysvětleny základní pojmy a principy marketingu a marketingového strategického plánování. Další část je věnována analýze marketingového prostředí, řízení marketingových informací a charakteristice spotřebního trhu a B2B trhů, jejich chování a rozhodovacím procesům, které na těchto trzích probíhají. Nosná část předmětu je zaměřena na charakteristiku jednotlivých nástrojů marketingového mixu - produktu, ceny, dostupnosti a nástrojů marketingové komunikace. Závěrečná kapitola přibližuje problematiku marketingu služeb a využívání marketingu v malých a středních firmách.
- Osnova
- 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
2. Příprava marketingových strategií a plánů
3. Marketingové prostředí
4. Zabezpečování marketingových informací
5. Analýza spotřebních trhů
6. Analýza B2B trhů a konkurence
7. Segmentace trhu, Targeting a Positioning
8. Produkt a produktová politika
9. Dostupnost produktu a marketingová logistika
10. Cena a cenová politika
11. Marketingová komunikace
12. Marketingové aplikace
- 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SLU Karviná, 2014. info
- KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- doporučená literatura
- MATUŠÍNSKÁ, K., STOKLASA, M. Marketing in Theory and Practice. Karviná: OPF Karviná, 2012. info
- KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing Management.14th. 2012. ISBN 978-0-13-210292-6. info
- KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J. a ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. evropské. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- Výukové metody
- Demonstrace dovedností
- Metody hodnocení
- Písemná zkouška
- Informace učitele
- Průběžný test, písemná forma zkoušky, jiná zátěž.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 37 Přednáška 39 Zkouška 40 Celkem 116 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2020/PEMBPMAR