CVABPCKO Communication Skills for Tourism

School of Business Administration in Karvina
Winter 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Martina Chylková (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Timetable of Seminar Groups
CVABPCKO/01: Thu 9:45–11:20 VE237, H. Bobáková
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 14 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/14, only registered: 0/14
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • 1. Lidský faktor v komunikaci, překážky v rozhovoru a jejich zdolávání
    Kritické úvahy o úloze vlastního já v komunikaci. Sebepojetí. Sebeuvědomění. Sebeodhalení. Komunikační šumy. Bariéry v komunikaci.
    2. Zásadní rozhovory a jejich zvládání, atmosféra rozhovoru
    Definice rozhovorů. Dělení rozhovorů. Role vnímání a naslouchání. Procesy ovlivňující vnímání. Vnímání druhých.
    3. Interpersonální komunikace a efektivní řízení konfliktu, krizová komunikace
    Interpersonální komunikace a moc. Konflikty a jejich příčiny. Přístup ke konfliktům a jejich zdolávání.
    4. Mezinárodní obchodní jednání
    Kultura. Pojetí kultury. Význam kultury. Sdílnost z pohledu kultury. Kultura a pohlaví. Vnímání kulturních odlišností.
    5. Přesvědčování jako proces, argumentace, věcná a nevěcná argumentace
    Pravidla přesvědčovacího projevu. Typy přesvědčování. Logické výzvy. Zdůvodnění z analogie. Zdůvodnění příčin a důsledků. Motivační výzvy. Apely důvěryhodnosti.
    6. Metody přesvědčování, manipulace
    Rozdíl mezi přesvědčováním a manipulaci. Třídění metod. Druhy metod a jejich charakteristika. Metodika interogativního přesvědčování. Všeobecná pravidla pro formulaci otázek.
    7. Reakce na špinavé triky a útoky v komunikaci
    Příčiny útoků v komunikaci. Druhy útoků. Reakce na útoky.
    8. Nácvik konkrétního projevu
Literature
    required literature
  • VOŘÍŠEK, K. a J. VYSEKALOVÁ. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5385-0. 2015. info
  • PLAMÍNEK, J. Konflikty a vyjednávání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4485-8. 2015. info
  • BORG, J. Umění přesvědčivé komunikace. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4821-4. 2015. info
    recommended literature
  • FRITZSCHE, T. Jak přesvědčivě vyjednávat. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5726-1. 2015. info
  • ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing. ISBN 80-86419-28-2. 2003. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2020/CVABPCKO