OPF:CVABPCPO Podnikání v cestovním ruchu - Informace o předmětu
CVABPCPO Podnikání v cestovním ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2020
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Patrik Kajzar, Ph.D. (přednášející)
Ing. Patrik Kajzar, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. - Rozvrh
- Út 13:05–14:40 VE316
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Cestovní ruch a turismus (program OPF, B_CRT)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy z oblasti podnikání v cestovním ruchu, tj. podnikatelským prostředím, tvorbou podnikatelského záměru a tvorbou produktu cestovního ruchu, pojmy spojenými s personální prací v podniku, podnikatelskou etikou, společenskou odpovědností a také procesy sdružování podniků.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- identifikovat a shrnout prvky okolí podniku cestovního ruchu;
-určit a popsat strukturu podnikatelského plánu, včetně nákladové stránky;
-definovat a navrhovat produkty cestovního ruchu;
-charakterizovat personální činnosti podniku cestovního ruchu;
-specifikovat etický kodex používaný v podnicích cestovního ruchu;
- vysvětlit motivy sdružování a koncentrace podniků cestovního ruchu. - Osnova
- 1. Podnikatelské prostředí v cestovním ruchu
Specifika okolí podniku (podnikatelského prostředí) a jeho členění. Charakteristika vnějšího prostředí podniku. Podsystémy okolí podniku. Hodnocení kvality podnikatelského prostředí.
2. Podnikání a podpora podnikání v cestovním ruchu
Podnik a podnikání, formy podnikatelských struktur. Členění podniků, jeho cíle, funkce a činnosti v oblasti cestovního ruchu. Podpora podnikání v cestovním ruchu, subjekty poskytující podporu, koncepce státní politiky cestovního ruchu v České republice.
3. Podnikatelský záměr, produkt v turismu a jeho kvalita, standardy a hodnocení kvality
Podnikatelský záměr, zásady a principy pro jeho zpracování. Vymezení jednotlivých částí podnikatelského záměru. Vymezení produktu cestovního ruchu, katalogová nabídka produktu. Kvalita a hodnocení kvality produktu v cestovním ruchu. Strategie prodeje produktu cestovních kanceláří a cestovních agentur.
4. Zaměstnanci podniku cestovního ruchu
Práce se zaměstnanci podniku, personální práce, řízení lidských zdrojů, její cíle, úkoly a činnosti. Péče o zaměstnance, jejich motivace a vzdělávání. Formy odměňování zaměstnanců. Pracovně právní vztahy a flexibilní formy práce.
5. Podnikatelská etika a společensky odpovědné podnikání v podmínkách cestovního ruchu
Etika a etický kodex, podnikání v cestovním ruchu. Společenská odpovědnost, společensky odpovědné chování a podnikání.
6. Sdružování podniků, profesní sdružení a asociace v cestovním ruchu
Procesy sdružování podniků, způsoby a motivy koncentrace. Integrační procesy v cestovním ruchu. Příklady profesních sdružení v cestovním ruchu.
- 1. Podnikatelské prostředí v cestovním ruchu
- Literatura
- povinná literatura
- KUČEROVÁ, J. a J. ŠMARDOVÁ. Podnikanie v cetovnom ruchu. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-8168-396-1. info
- PALATKOVÁ, M. a kol. Management cestovních kanceláří a agentur. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3751-5. info
- BERÁNEK, J. Provozujeme pohostinství a ubytování. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-86724-02-6. info
- doporučená literatura
- PELLEŠOVÁ, P. a P. KAJZAR. Podnikání v hotelnictví. Karviná: SU OPF, 2016. info
- RYGLOVÁ, K., M. BURIAN a I. VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské přístupy a příležitosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3. info
- INDROVÁ, J. a kol. Kvalita ve službách cestovního ruchu. Praha: VŠE, 2011. ISBN 978-80-245-1766-7. info
- HASSANIEN, A., C. DALE and A. CLARKE. Hospitality Business Development. Oxford: Elsevier L.t.d., 2010. ISBN 978-1-85617-69-5. info
- KOSMÁK, P. Hotelové podnikání a integrační procesy. Praha: VŠH, 2005. ISBN 978-80-86578-50-7. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace Demonstrace dovedností Seminární výuka Samostudium studentů
- Metody hodnocení
- písemná zkouška
- Informace učitele
- Požadavky na studenta: docházka na semináře, zpracování a prezentace seminární práce, průběžný test.
Hodnotící metody: docházka na semináře min. 60 % (10 % hodnocení), zpracování a prezentace seminární práce (10 % hodnocení), průběžný test (20 % hodnocení), písemná zkouška (60 % hodnocení). - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2020/CVABPCPO