CVABPDE2 Cizojazyčná příprava NJ 2

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2020
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CVABPDE2/01: Čt 11:25–13:00 VE237, H. Bobáková
Předpoklady
FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P )
nejsou požadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course is to master the issues identified by the syllabus of the course so that students can: - understand professional communication in the company, - communicate orally themselves, - describe in writing the situation in the sylla - to have conversations.
Výstupy z učení
After completing the course, the student will be able to: - summarised the importance of outsourcing, - describe the objectives of participation in the fair, - have conversations at the workplace, - describe the company's product.
Osnova
  • 1. Dienstleistungsauftrag
    Outsourcing - ja oder nein. Outsourcing, Beispiel Gebäudereinigung. Vorteile und Nachteile.
    2. Kontaktaufnahme am Messestand
    Messestand und seine Ausstattung. Kontaktpflege am Messestand. Kontakte nach der Messe.
    3. Betriebsalltag
    Informelle Gespräche am Arbeitsplatz. Abwesenheit vom Arbeitsplatz. Ursachen für die Abwesenheit am Arbeitsplatz. Ausfallzeiten. Was kann man gegen Ausfallzeiten tun?
    4. Zwischenfälle
    Versäumnisse. Zwischenfälle am Arbeitsplatz. Personalentscheidungen treffen. Aufgaben übertragen. Wen entlassen, wen versetzen, wen befördern.
    5. Sicherheit am Arbeitsplatz
    Kleine Katastrophen im Betriebsalltag. Sicherheitsschilder, Sicherheitsmaßnahmen, Brandschutz, Arbeitsunfälle. Unfallanzeige.
    6. Marketing und Werbung
    Markennamen. Werbebotschaften. Produkteigenschaften.
    7. Vertriebswege
    Passende Vertriebswege. Lösung für Probleme und Aufgaben. Vertriebskonferenz. Diskussion über den neuen Vertriebsweg.
    8. Produkteigenschaften, Produktnamen
    Produkteigenschaften und Kundennutzen. Produktnamen.
Literatura
    povinná literatura
  • BOBÁKOVÁ, H. Wirtschaftsdeutsch 2. Online. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 78-80-7248-964-0. [citováno 2024-04-23] info
  • BECKER, N. und J. BRAUNERT. Alltag, Beruf & Co. 5. Online. München: Max Hueber Verlag, 2011. ISBN 978-3-19-501590-5. [citováno 2024-04-23] info
  • BUSCHA, A. und G. LINTHOUT. Geschäftskommunikation - Verhandlungssprache. Online. München: Max Hueber Verlag, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9. [citováno 2024-04-23] info
  • BECKER, N. und J. BRAUNERT. Dialog Beruf 2. Online. München: Max Hueber Verlag, 2002. ISBN 3-19-001591-0. [citováno 2024-04-23] info
  • KERSTIN, N. und T. LÜTHI. Gesprächstraining Deutsch für den Beruf. Online. München: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 978-3-19-007246-0. [citováno 2024-04-23] info
    doporučená literatura
  • BOBÁKOVÁ, H. Wirtschaftsdeutsch 1. Online. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-827-8. [citováno 2024-04-23] info
  • BOBÁKOVÁ, H. a K. MOZIELOWSKÁ. Slovník profesní němčiny. Online. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-641-0. [citováno 2024-04-23] info
  • BRAUNERT, J. und W. SCHLENKER. Aufbaukurs Lehrbuch Unternehmen Deutsch. Online. Stuttgart: Klett, 2007. ISBN 978-3-12-675745-4. [citováno 2024-04-23] info
  • BRAUNERT, J. und W. SCHLENKER. Aufbaukurs Arbeitsbuch Unternehmen Deutsch. Online. Stuttgart: Max Hueber, 2006. ISBN 3-12-675746-4. [citováno 2024-04-23] info
Výukové metody
interpretation of grammar, listening practice, reading with understanding, convergence, separate speech
Metody hodnocení
written continuous test, oral continuous test, seminar thesis, written credit test
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Požadavky na studenta: účast a diskuse na seminářích, průběžné testy. Hodnotící metody: povinná účast na seminářích 60 %, diskuze na seminářích, průběžný ústní test (20 % hodnocení), průběžný písemný test (20 % hodnocení), závěrečný zápočtový test (60 % hodnocení).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.