CVABPDE2 Cizojazyčná příprava NJ 2

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2023
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CVABPDE2/01: Čt 5. 10. 13:30–13:50 VB123, H. Bobáková
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && (ROCNIK(2) || ROCNIK(3))
Nejsou zadány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 3 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/3, pouze zareg.: 0/3
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání příslušných dovedností ke komunikaci na stanovená témata.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen komunikace na stanovená témata.
Osnova
  • 1. Dienstleistungsauftrag
    Outsourcing - ja oder nein. Outsourcing, Beispiel Gebäudereinigung. Vorteile und Nachteile.
    2. Kontaktaufnahme am Messestand
    Messestand und seine Ausstattung. Kontaktpflege am Messestand. Kontakte nach der Messe.
    3. Betriebsalltag
    Informelle Gespräche am Arbeitsplatz. Abwesenheit vom Arbeitsplatz. Ursachen für die Abwesenheit am Arbeitsplatz. Ausfallzeiten. Was kann man gegen Ausfallzeiten tun?
    4. Zwischenfälle
    Versäumnisse. Zwischenfälle am Arbeitsplatz. Personalentscheidungen treffen. Aufgaben übertragen. Wen entlassen, wen versetzen, wen befördern.
    5. Sicherheit am Arbeitsplatz
    Kleine Katastrophen im Betriebsalltag. Sicherheitsschilder, Sicherheitsmaßnahmen, Brandschutz, Arbeitsunfälle. Unfallanzeige.
    6. Marketing und Werbung
    Markennamen. Werbebotschaften. Produkteigenschaften.
    7. Vertriebswege
    Passende Vertriebswege. Lösung für Probleme und Aufgaben. Vertriebskonferenz. Diskussion über den neuen Vertriebsweg.
    8. Produkteigenschaften, Produktnamen
    Produkteigenschaften und Kundennutzen. Produktnamen.
Literatura
    povinná literatura
  • BOBÁKOVÁ, H. Wirtschaftsdeutsch 2. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 78-80-7248-964-0. info
  • BECKER, N. und J. BRAUNERT. Alltag, Beruf & Co. 5. München: Max Hueber Verlag, 2011. ISBN 978-3-19-501590-5. info
  • BUSCHA, A. und G. LINTHOUT. Geschäftskommunikation - Verhandlungssprache. München: Max Hueber Verlag, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9. info
  • BECKER, N. und J. BRAUNERT. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 2002. ISBN 3-19-001591-0. info
  • KERSTIN, N. und T. LÜTHI. Gesprächstraining Deutsch für den Beruf. München: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 978-3-19-007246-0. info
    doporučená literatura
  • BOBÁKOVÁ, H. Wirtschaftsdeutsch 1. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-827-8. info
  • BOBÁKOVÁ, H. a K. MOZIELOWSKÁ. Slovník profesní němčiny. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-641-0. info
  • BRAUNERT, J. und W. SCHLENKER. Aufbaukurs Lehrbuch Unternehmen Deutsch. Stuttgart: Klett, 2007. ISBN 978-3-12-675745-4. info
  • BRAUNERT, J. und W. SCHLENKER. Aufbaukurs Arbeitsbuch Unternehmen Deutsch. Stuttgart: Max Hueber, 2006. ISBN 3-12-675746-4. info
Výukové metody
přednášky, diskuse ve třídě, skupinové projekty, prezentace.
Metody hodnocení
písemný test, ústní test, závěrečný test, seminární práce
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Požadavky na studenta: účast a diskuse na seminářích, průběžné testy.
Hodnotící metody: povinná účast na seminářích 60 %, diskuze na seminářích, průběžný ústní test (20 % hodnocení), průběžný písemný test (20 % hodnocení), závěrečný zápočtový test (60 % hodnocení).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2024.