CVABPKKO Krizová komunikace

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2022
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CVABPKKO/01: Čt 8:05–9:40 VD103, H. Bobáková
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Nejsou zadány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 27 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/27, pouze zareg.: 0/27
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání teoretických znalosti a praktických dovedností z oblasti krizové komunikace.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: -teoreticky popsat stěžejní úseky krizové komunikace, -získané tzeoretické poznatky vhodně aplikovat na konkrétním případu.
Osnova
  • 1. Krizová komunikace, krize a její následky Podstata, definice, psychologie krizových situací, souvislost s jinými vědnými disciplínami. Vývoj, typy krizí, okolnosti vzniku. 2. Potřeby a reakce lidí v krizových situacích, dobrá pověst organizace Druhy emočních stavů a jejich odraz v konkrétní komunikační situaci. Dynamika potřeb a zájmů v krizové situaci, pověst jako komunikační filtr. 3. Zaměstnanci v krizové komunikaci, internetová krizová komunikace Správné nastavení krizové komunikace v krizové situaci. Krizová webová stránka, úloha sociálních médií. 4. Asertivní komunikace, vyjednávání v krizových situacích Charakteristika, definice, praktické příklady. Podstata vyjednávání, druhy vyjednávání, praktické příklady. 5. Mediální komunikace v krizových situacích, krizová komunikace v nátlakových situacích Role, význam, praktické příklady. Podstata, druhy, praktické příklady. 6. Krizová komunikace v sociální oblasti, krizová komunikace ve složitých životních situacích Druhy, způsoby zvládání, aspekty ohrožení. Podstata, druhy, praktické příklady. 7. Příprava konkrétního mediálního výstupu Nácvik mediálního prohlášení a vystoupení v různých médích.
Literatura
    doporučená literatura
  • Vymětal, Š. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha, 2009. info
Výukové metody
diskuse,prezentace dovedností, problémové učení, případové studie
Metody hodnocení
Požadavky na studenta: účast a diskuse na seminářích, průběžné testy Hodnotící metody: Povinná účast na seminářích 60 %, diskuze na seminářích, průběžný ústní test (20 % hodnocení), průběžný písemný test (20 % hodnocení), závěrečný zápočtový test (60 % hodnocení).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2021, zima 2023, zima 2024.