OPF:CVABPKKO Krizová komunikace - Informace o předmětu
CVABPKKO Krizová komunikace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CVABPKKO/01: Út 12:15–13:50 VC010, H. Bobáková
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && (ROCNIK(2) || ROCNIK(3))
Nejsou zadány. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 20/20, pouze zareg.: 3/20 - Mateřské obory/plány
- Management v sociálních službách (program OPF, B_MSS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání teoretických znalosti a praktických dovedností z oblasti krizové komunikace.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: -teoreticky popsat stěžejní úseky krizové komunikace, -získané tzeoretické poznatky vhodně aplikovat na konkrétním případu.
- Osnova
- 1. Krizová komunikace, krize a její následky Podstata, definice, psychologie krizových situací, souvislost s jinými vědnými disciplínami. Vývoj, typy krizí, okolnosti vzniku. 2. Potřeby a reakce lidí v krizových situacích, dobrá pověst organizace Druhy emočních stavů a jejich odraz v konkrétní komunikační situaci. Dynamika potřeb a zájmů v krizové situaci, pověst jako komunikační filtr. 3. Zaměstnanci v krizové komunikaci, internetová krizová komunikace Správné nastavení krizové komunikace v krizové situaci. Krizová webová stránka, úloha sociálních médií. 4. Asertivní komunikace, vyjednávání v krizových situacích Charakteristika, definice, praktické příklady. Podstata vyjednávání, druhy vyjednávání, praktické příklady. 5. Mediální komunikace v krizových situacích, krizová komunikace v nátlakových situacích Role, význam, praktické příklady. Podstata, druhy, praktické příklady. 6. Krizová komunikace v sociální oblasti, krizová komunikace ve složitých životních situacích Druhy, způsoby zvládání, aspekty ohrožení. Podstata, druhy, praktické příklady. 7. Příprava konkrétního mediálního výstupu Nácvik mediálního prohlášení a vystoupení v různých médích.
- Literatura
- povinná literatura
- BOBÁKOVÁ, Hanne-Lore a Janusz KARPETA. Krizová komunikace: Distanční studijní text. 1. vyd. Karviná: SLU OPF, 2019, 131 s. ISBN 978-80-7510-378-9. info
- doporučená literatura
- Vymětal, Š. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha, 2009. info
- Výukové metody
- diskuse,prezentace dovedností, problémové učení, případové studie
- Metody hodnocení
- Požadavky na studenta: účast a diskuse na seminářích, průběžné testy Hodnotící metody: Povinná účast na seminářích 60 %, diskuze na seminářích, průběžný ústní test (20 % hodnocení), průběžný písemný test (20 % hodnocení), závěrečný zápočtový test (60 % hodnocení).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2024/CVABPKKO