KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Petr ADAMUS a Pavel MÜHLPACHR. Etnografie školy jako edukační realita současnosti. Vydání první. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2015, 115 s. ISBN 978-80-7510-192-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Etnografie školy jako edukační realita současnosti
Název česky Etnografie školy jako edukační realita současnosti
Název anglicky School Etnography as a reality of current education
Autoři KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Petr ADAMUS a Pavel MÜHLPACHR.
Vydání Vydání první. Opava, 115 s. 2015.
Nakladatel Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW zde
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-80-7510-192-1
Klíčová slova česky školní vzdělávání; etnografie; výzkum; základní škola
Klíčová slova anglicky school education; ethography; research; primary school
Štítky inlusive education, school education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 29. 7. 2020 19:50.
Anotace
Předložená monografie nabízí interpretativní rámec prezentace současné základní školy, ve které se vzdělávají dětí a žáci několika různých skupin socio-edukativních zvláštností, jež v třídním kolektivu zajišťují heterogenitu sociální koheze a jednotlivých aspektů školní edukace. Analyzuje a podává deskripci o charakteru a průběhu výchovně vzdělávacího procesu, o sociálních relacích subjektů a objektů, také o faktorech, které je nějakým způsobem ovlivňují. Kontextuálně směřuje k porozumění sledovaného fenoménu s explicitním důrazem na děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, na děti a žáky romského etnika z prostředí sociální exkluze a na děti a žáky s lehkým mentálním postižením.
Anotace anglicky
The topic of the school, where the state-guaranteed compulsory primary education is implemented, appears in research analyses and their interpretations in various social-scientific disciplines. Especially in pedagogy, special education, social education, psychology, sociology, etc. This can be considered a legitimate reality, however, it is necessary to strongly make an appeal on the sensitivity of discipline factual relevance, its limits and its delicate overlaps. A subject-context of the school is internally factually binding, but sometimes it penetrates into the interdisciplinary, multidisciplinary and transdisciplinary levels.
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 01:15