Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{30147, author = {Skopalová, Jitka and Janiš, Kamil}, address = {Opava}, edition = {1.}, keywords = {qualifications; pre-gradual education; prevention; risk behaviour; teacher; educational problems; education}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Opava}, isbn = {978-80-7510-235-5}, publisher = {Slezská univerzita v Opavě}, title = {Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji I PEDAGOGICKÉ ASPEKTY}, url = {http://www.slu.cz/fvp/cz/ppv/projekt-msk/profesni_pripravenost_pedagogicke_aspekty.pdf}, year = {2017} }
TY - BOOK ID - 30147 AU - Skopalová, Jitka - Janiš, Kamil PY - 2017 TI - Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji I PEDAGOGICKÉ ASPEKTY VL - Neuveden PB - Slezská univerzita v Opavě CY - Opava SN - 9788075102355 KW - qualifications KW - pre-gradual education KW - prevention KW - risk behaviour KW - teacher KW - educational problems KW - education UR - http://www.slu.cz/fvp/cz/ppv/projekt-msk/profesni_pripravenost_pedagogicke_aspekty.pdf L2 - http://www.slu.cz/fvp/cz/ppv/projekt-msk/profesni_pripravenost_pedagogicke_aspekty.pdf N2 - Publikace popisuje základní proměnné související s tématem projektu. Jedná se deskripci aktuálních teoretických východisek k problematice rizikového chování, včetně projevů rizikového chování u dětí mladšího a staršího školního věku, zmiňujeme i hlediska prevence v rámci základní školy, včetně postupů řešení výchovných problémů. Ve druhé kapitole interpretujeme statistická data získaná z databáze MŠMT ČR, která mají vazbu k předmětné problematice. Projekt byl sice zaměřen na učitele základních škol, ale považujeme za zajímavé umínit i vybrané aspekty o stavu středního školství. Tato fakta jsou součástí přílohy. V textu třetí kapitoly je již uvedena analýza veřejně dostupných materiálů univerzit za účelem charakteristiky současné podoby přípravy učitelů v oblasti rizikového chování a jeho prevence na vybraných fakultách, včetně námětů, resp. doporučení pro koncipování pregraduální výuky v pedagogicko-psychologickém bloku. Jako hlavní specifikum pedagogických fakult, které se do jisté míry odlišují od jiných fakult, je „soužití“ různorodých oborů odlišným charakterem, jejichž společným jmenovatelem je však učitelství a tedy i získání kompetence k řešení projevů rizikového chování u žáků. V současnosti nejsou budoucí učitelé komplexně v rámci pedagogické způsobilosti komplexně připravování (a to nejen na pedagogických fakultách, ale i na dalších fakultách připravujících učitele). Pozornost je v této kapitole věnována i dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků v této oblasti a uvedení kurzů, které se vztahují k problematice rizikového chování. Ve čtvrté kapitole jsou interpretovány výsledky, které jsme získali rozhovory s řediteli participujících škol a školními metodiky prevence. Text této kapitoly informuje o postupu a formách spolupráce s dalšími subjekty při řešení konkrétních nežádoucích jevů ve třídě. ER -
SKOPALOVÁ, Jitka a Kamil JANIŠ. \textit{Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji I PEDAGOGICKÉ ASPEKTY}. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2017, 86 s. ISBN~978-80-7510-235-5.
|